Tid för undervisning. Ds 2013:50 : lärares arbete med åtgärdsprogram; Utbildningsdepartementet; 2013

Tid för undervisning. Ds 2013:50 : lärares arbete med åtgärdsprogram

av Utbildningsdepartementet
Föreslår en modell med olika steg i arbetet med elever i behov av stöd och särskilt stöd.

Förslagen bygger på att det finns en undervisning som möter alla elever. Stöd är den första insatsen som sätts in för en elev som behöver det. Om en elevs behov av stöd inte kan tillgodoses inom ramen för den ordinarie undervisningen ska detta anmälas till rektor. Rektor kan sedan göra bedömningen att eleven är i behov av särskilt stöd. Detta ska dokumenteras i ett särskilt åtgärdsprogram endast om eleven, om han/hon har fyllt 16 år, eller elevens vårdnadshavare begär det.
Föreslår en modell med olika steg i arbetet med elever i behov av stöd och särskilt stöd.

Förslagen bygger på att det finns en undervisning som möter alla elever. Stöd är den första insatsen som sätts in för en elev som behöver det. Om en elevs behov av stöd inte kan tillgodoses inom ramen för den ordinarie undervisningen ska detta anmälas till rektor. Rektor kan sedan göra bedömningen att eleven är i behov av särskilt stöd. Detta ska dokumenteras i ett särskilt åtgärdsprogram endast om eleven, om han/hon har fyllt 16 år, eller elevens vårdnadshavare begär det.
Utgiven: 2013
ISBN: 9789138239919
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 140 st
Föreslår en modell med olika steg i arbetet med elever i behov av stöd och särskilt stöd.

Förslagen bygger på att det finns en undervisning som möter alla elever. Stöd är den första insatsen som sätts in för en elev som behöver det. Om en elevs behov av stöd inte kan tillgodoses inom ramen för den ordinarie undervisningen ska detta anmälas till rektor. Rektor kan sedan göra bedömningen att eleven är i behov av särskilt stöd. Detta ska dokumenteras i ett särskilt åtgärdsprogram endast om eleven, om han/hon har fyllt 16 år, eller elevens vårdnadshavare begär det.
Föreslår en modell med olika steg i arbetet med elever i behov av stöd och särskilt stöd.

Förslagen bygger på att det finns en undervisning som möter alla elever. Stöd är den första insatsen som sätts in för en elev som behöver det. Om en elevs behov av stöd inte kan tillgodoses inom ramen för den ordinarie undervisningen ska detta anmälas till rektor. Rektor kan sedan göra bedömningen att eleven är i behov av särskilt stöd. Detta ska dokumenteras i ett särskilt åtgärdsprogram endast om eleven, om han/hon har fyllt 16 år, eller elevens vårdnadshavare begär det.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)