Trovärdighet och förtroende i ekonomiska relationer; Peter Öhman, Heléne Lundberg; 2015
1 säljare

Trovärdighet och förtroende i ekonomiska relationer Upplaga 1

av Peter Öhman, Heléne Lundberg
De fem servicebranscherna bank, försäkring, pension, fastighet och revision har viktiga samhällsfunktioner och därmed behov av att skapa trovärdiga och förtroendefulla ekonomiska relationer. Detta förutsätter informationsutbyte, styrning, kontroll och samverkan. Formerna för detta, liksom för arbetssätt och beslutsfattande, har förändrats, och i Trovärdighet och förtroende i ekonomiska relationer visas hur detta har skapat både problem och möjligheter.

I boken diskuteras de fem servicebranschernas verksamhet såväl teoretiskt som praktiskt. Vi får ta del av både den historiska framväxten och de utmaningar branscherna står inför idag. Det ges också exempel på hur ökad reglering, teknikutveckling och globalisering kommit att påverka utvecklingen, på gott och ont. I ett summerande kapitel diskuterar representanter från branscherna de resultat som presenterats i bokens övriga delar.

Boken vänder sig i första hand till universitets- och högskole­studenter i företagsekonomi och service management, men även till forskare samt yrkesverksamma inom de fem branscherna.
De fem servicebranscherna bank, försäkring, pension, fastighet och revision har viktiga samhällsfunktioner och därmed behov av att skapa trovärdiga och förtroendefulla ekonomiska relationer. Detta förutsätter informationsutbyte, styrning, kontroll och samverkan. Formerna för detta, liksom för arbetssätt och beslutsfattande, har förändrats, och i Trovärdighet och förtroende i ekonomiska relationer visas hur detta har skapat både problem och möjligheter.

I boken diskuteras de fem servicebranschernas verksamhet såväl teoretiskt som praktiskt. Vi får ta del av både den historiska framväxten och de utmaningar branscherna står inför idag. Det ges också exempel på hur ökad reglering, teknikutveckling och globalisering kommit att påverka utvecklingen, på gott och ont. I ett summerande kapitel diskuterar representanter från branscherna de resultat som presenterats i bokens övriga delar.

Boken vänder sig i första hand till universitets- och högskole­studenter i företagsekonomi och service management, men även till forskare samt yrkesverksamma inom de fem branscherna.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144106144
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 258 st
De fem servicebranscherna bank, försäkring, pension, fastighet och revision har viktiga samhällsfunktioner och därmed behov av att skapa trovärdiga och förtroendefulla ekonomiska relationer. Detta förutsätter informationsutbyte, styrning, kontroll och samverkan. Formerna för detta, liksom för arbetssätt och beslutsfattande, har förändrats, och i Trovärdighet och förtroende i ekonomiska relationer visas hur detta har skapat både problem och möjligheter.

I boken diskuteras de fem servicebranschernas verksamhet såväl teoretiskt som praktiskt. Vi får ta del av både den historiska framväxten och de utmaningar branscherna står inför idag. Det ges också exempel på hur ökad reglering, teknikutveckling och globalisering kommit att påverka utvecklingen, på gott och ont. I ett summerande kapitel diskuterar representanter från branscherna de resultat som presenterats i bokens övriga delar.

Boken vänder sig i första hand till universitets- och högskole­studenter i företagsekonomi och service management, men även till forskare samt yrkesverksamma inom de fem branscherna.
De fem servicebranscherna bank, försäkring, pension, fastighet och revision har viktiga samhällsfunktioner och därmed behov av att skapa trovärdiga och förtroendefulla ekonomiska relationer. Detta förutsätter informationsutbyte, styrning, kontroll och samverkan. Formerna för detta, liksom för arbetssätt och beslutsfattande, har förändrats, och i Trovärdighet och förtroende i ekonomiska relationer visas hur detta har skapat både problem och möjligheter.

I boken diskuteras de fem servicebranschernas verksamhet såväl teoretiskt som praktiskt. Vi får ta del av både den historiska framväxten och de utmaningar branscherna står inför idag. Det ges också exempel på hur ökad reglering, teknikutveckling och globalisering kommit att påverka utvecklingen, på gott och ont. I ett summerande kapitel diskuterar representanter från branscherna de resultat som presenterats i bokens övriga delar.

Boken vänder sig i första hand till universitets- och högskole­studenter i företagsekonomi och service management, men även till forskare samt yrkesverksamma inom de fem branscherna.
Begagnad bok
305 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
305 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar