Unga matematiker i arbete : bråk, decimaltal och procent; Catherine Twomey Fosnot, Maarten Dolk; 2019
endast ny

Unga matematiker i arbete : bråk, decimaltal och procent Upplaga 1

av Catherine Twomey Fosnot, Maarten Dolk
I serien Unga matematiker i arbete beskrivs elevers lärande i matematik som en spännande resa i ett landskap bestående av centrala matematiska idéer, strategier och modeller. I den här andra boken, i en serie om tre, får vi möta lärare som låter eleverna utforska de matematiska idéerna bakom rationella tal och sambanden mellan bråk, decimaler och procent.
I boken beskrivs och illustreras vad det innebär att utforska matematik
erbjuds tips och strategier för hur lärarna kan arbeta med workshoppar
undersöks den historiska och kulturella utvecklingen av bråk, decimaltal och deras motsvarigheter samt de sätt på vilka barn utvecklar liknande strategier och idéer
definieras och ges exempel på modellering samt vikten av sammanhanget
förklaras hur algoritmer fungerar.

Boken behandlar matematikundervisning i årskurs 3–6 och vänder sig till lärarstuderande och yrkesverksamma lärare.
I serien Unga matematiker i arbete beskrivs elevers lärande i matematik som en spännande resa i ett landskap bestående av centrala matematiska idéer, strategier och modeller. I den här andra boken, i en serie om tre, får vi möta lärare som låter eleverna utforska de matematiska idéerna bakom rationella tal och sambanden mellan bråk, decimaler och procent.
I boken beskrivs och illustreras vad det innebär att utforska matematik
erbjuds tips och strategier för hur lärarna kan arbeta med workshoppar
undersöks den historiska och kulturella utvecklingen av bråk, decimaltal och deras motsvarigheter samt de sätt på vilka barn utvecklar liknande strategier och idéer
definieras och ges exempel på modellering samt vikten av sammanhanget
förklaras hur algoritmer fungerar.

Boken behandlar matematikundervisning i årskurs 3–6 och vänder sig till lärarstuderande och yrkesverksamma lärare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144118079
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 181 st
I serien Unga matematiker i arbete beskrivs elevers lärande i matematik som en spännande resa i ett landskap bestående av centrala matematiska idéer, strategier och modeller. I den här andra boken, i en serie om tre, får vi möta lärare som låter eleverna utforska de matematiska idéerna bakom rationella tal och sambanden mellan bråk, decimaler och procent.
I boken beskrivs och illustreras vad det innebär att utforska matematik
erbjuds tips och strategier för hur lärarna kan arbeta med workshoppar
undersöks den historiska och kulturella utvecklingen av bråk, decimaltal och deras motsvarigheter samt de sätt på vilka barn utvecklar liknande strategier och idéer
definieras och ges exempel på modellering samt vikten av sammanhanget
förklaras hur algoritmer fungerar.

Boken behandlar matematikundervisning i årskurs 3–6 och vänder sig till lärarstuderande och yrkesverksamma lärare.
I serien Unga matematiker i arbete beskrivs elevers lärande i matematik som en spännande resa i ett landskap bestående av centrala matematiska idéer, strategier och modeller. I den här andra boken, i en serie om tre, får vi möta lärare som låter eleverna utforska de matematiska idéerna bakom rationella tal och sambanden mellan bråk, decimaler och procent.
I boken beskrivs och illustreras vad det innebär att utforska matematik
erbjuds tips och strategier för hur lärarna kan arbeta med workshoppar
undersöks den historiska och kulturella utvecklingen av bråk, decimaltal och deras motsvarigheter samt de sätt på vilka barn utvecklar liknande strategier och idéer
definieras och ges exempel på modellering samt vikten av sammanhanget
förklaras hur algoritmer fungerar.

Boken behandlar matematikundervisning i årskurs 3–6 och vänder sig till lärarstuderande och yrkesverksamma lärare.
Ny bok
419 kr441 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
419 kr441 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)