Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan; Marie-Louise Folkman; 1998
5+ säljare

Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan Upplaga 1

av Marie-Louise Folkman
I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.

Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.

Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789188298393
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.

Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.

Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar