Vägen till specialist; Henry Egidius; 2002

Vägen till specialist Upplaga 1

av Henry Egidius
Hur går man från någorlunda kunnig AT-läkare till expert och specialist? Hur kan ST-läkaren utveckla ett självständigt och självstyrt lärande som en del i den kliniska tjänstgöringen? Hur gör handledaren och ST-läkaren upp ramarna för sitt samarbete och hur ser de till att handledningsträffarna blir meningsfulla?
Den här boken försöker ge svar på de frågorna. Författarna ger även den pedagogiska och utbildningspolitiska bakgrunden till specialistutbildningen i dess nuvarande form. De sätter den också i relation till vad aktuell kognitions- och neurovetenskaplig forskning har att säga oss om lärande, kunskap och kompetens.
Boken är ändå framför allt en handbok.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Hur går man från någorlunda kunnig AT-läkare till expert och specialist? Hur kan ST-läkaren utveckla ett självständigt och självstyrt lärande som en del i den kliniska tjänstgöringen? Hur gör handledaren och ST-läkaren upp ramarna för sitt samarbete och hur ser de till att handledningsträffarna blir meningsfulla?
Den här boken försöker ge svar på de frågorna. Författarna ger även den pedagogiska och utbildningspolitiska bakgrunden till specialistutbildningen i dess nuvarande form. De sätter den också i relation till vad aktuell kognitions- och neurovetenskaplig forskning har att säga oss om lärande, kunskap och kompetens.
Boken är ändå framför allt en handbok.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144027395
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 131 st
Hur går man från någorlunda kunnig AT-läkare till expert och specialist? Hur kan ST-läkaren utveckla ett självständigt och självstyrt lärande som en del i den kliniska tjänstgöringen? Hur gör handledaren och ST-läkaren upp ramarna för sitt samarbete och hur ser de till att handledningsträffarna blir meningsfulla?
Den här boken försöker ge svar på de frågorna. Författarna ger även den pedagogiska och utbildningspolitiska bakgrunden till specialistutbildningen i dess nuvarande form. De sätter den också i relation till vad aktuell kognitions- och neurovetenskaplig forskning har att säga oss om lärande, kunskap och kompetens.
Boken är ändå framför allt en handbok.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Hur går man från någorlunda kunnig AT-läkare till expert och specialist? Hur kan ST-läkaren utveckla ett självständigt och självstyrt lärande som en del i den kliniska tjänstgöringen? Hur gör handledaren och ST-läkaren upp ramarna för sitt samarbete och hur ser de till att handledningsträffarna blir meningsfulla?
Den här boken försöker ge svar på de frågorna. Författarna ger även den pedagogiska och utbildningspolitiska bakgrunden till specialistutbildningen i dess nuvarande form. De sätter den också i relation till vad aktuell kognitions- och neurovetenskaplig forskning har att säga oss om lärande, kunskap och kompetens.
Boken är ändå framför allt en handbok.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)