Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat; Bengt Eliasson; 2012

Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat Upplaga 1

av Bengt Eliasson
Sälj på värde, inte på pris – och bli mer lönsam på kuppen. Det är huvudbudskapet i den här boken. Steg för steg visar den hur Value Selling fungerar och bäst förverkligas. Den tar ett steg längre än andra böcker i ämnet genom att erbjuda en kalkylmodell för att konkret kvantifiera och visa kunden det kundvärde ni kan skapa.

Läs mer
Genom att tillämpa värdebaserad försäljning kan ni få bättre betalt för ert erbjudande – kundens intresse förskjuts nämligen från priset till hur lönsamheten kan utvecklas med den lösning ni föreslår. Samtidigt stärker ni er egen konkurrenskraft och lönsamhet.
I boken ges konkret vägledning med många praktikfall och verktyg för hur ni kan tillämpa Value Selling och utveckla ett nytt förhållningssätt till era kunder. Den vänder sig till alla företag som vill erbjuda marknaden mervärden med god totalekonomi, men som vill kunna få bättre betalt. Den passar även som kurslitteratur i olika affärsutbildningar.
Kalkylmodellen som visas i boken går även att ladda ner på www.businessbooks.se.

Om författarna
Bengt Eliasson, civ.ing./civ.ek., driver sedan 1980 det egna konsultföretaget BusinessON. Han arbetar, ofta internationellt, med företagsutveckling där de egna koncepten för affärsutbildningar och affärsutveckling kombineras till slagkraftiga utvecklingsprogram för att förbättra kundföretagens affärskompetens, affärsorientering och lönsamhet. Med sin breda affärserfarenhet anlitas Bengt ofta som föreläsare och han är medförfattare till böckerna Marknadsplanen, Affärsplanen och Projektkalkylen, samtliga utgivna på Liber.
Sälj på värde, inte på pris – och bli mer lönsam på kuppen. Det är huvudbudskapet i den här boken. Steg för steg visar den hur Value Selling fungerar och bäst förverkligas. Den tar ett steg längre än andra böcker i ämnet genom att erbjuda en kalkylmodell för att konkret kvantifiera och visa kunden det kundvärde ni kan skapa.

Läs mer
Genom att tillämpa värdebaserad försäljning kan ni få bättre betalt för ert erbjudande – kundens intresse förskjuts nämligen från priset till hur lönsamheten kan utvecklas med den lösning ni föreslår. Samtidigt stärker ni er egen konkurrenskraft och lönsamhet.
I boken ges konkret vägledning med många praktikfall och verktyg för hur ni kan tillämpa Value Selling och utveckla ett nytt förhållningssätt till era kunder. Den vänder sig till alla företag som vill erbjuda marknaden mervärden med god totalekonomi, men som vill kunna få bättre betalt. Den passar även som kurslitteratur i olika affärsutbildningar.
Kalkylmodellen som visas i boken går även att ladda ner på www.businessbooks.se.

Om författarna
Bengt Eliasson, civ.ing./civ.ek., driver sedan 1980 det egna konsultföretaget BusinessON. Han arbetar, ofta internationellt, med företagsutveckling där de egna koncepten för affärsutbildningar och affärsutveckling kombineras till slagkraftiga utvecklingsprogram för att förbättra kundföretagens affärskompetens, affärsorientering och lönsamhet. Med sin breda affärserfarenhet anlitas Bengt ofta som föreläsare och han är medförfattare till böckerna Marknadsplanen, Affärsplanen och Projektkalkylen, samtliga utgivna på Liber.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147098187
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 141 st
Sälj på värde, inte på pris – och bli mer lönsam på kuppen. Det är huvudbudskapet i den här boken. Steg för steg visar den hur Value Selling fungerar och bäst förverkligas. Den tar ett steg längre än andra böcker i ämnet genom att erbjuda en kalkylmodell för att konkret kvantifiera och visa kunden det kundvärde ni kan skapa.

Läs mer
Genom att tillämpa värdebaserad försäljning kan ni få bättre betalt för ert erbjudande – kundens intresse förskjuts nämligen från priset till hur lönsamheten kan utvecklas med den lösning ni föreslår. Samtidigt stärker ni er egen konkurrenskraft och lönsamhet.
I boken ges konkret vägledning med många praktikfall och verktyg för hur ni kan tillämpa Value Selling och utveckla ett nytt förhållningssätt till era kunder. Den vänder sig till alla företag som vill erbjuda marknaden mervärden med god totalekonomi, men som vill kunna få bättre betalt. Den passar även som kurslitteratur i olika affärsutbildningar.
Kalkylmodellen som visas i boken går även att ladda ner på www.businessbooks.se.

Om författarna
Bengt Eliasson, civ.ing./civ.ek., driver sedan 1980 det egna konsultföretaget BusinessON. Han arbetar, ofta internationellt, med företagsutveckling där de egna koncepten för affärsutbildningar och affärsutveckling kombineras till slagkraftiga utvecklingsprogram för att förbättra kundföretagens affärskompetens, affärsorientering och lönsamhet. Med sin breda affärserfarenhet anlitas Bengt ofta som föreläsare och han är medförfattare till böckerna Marknadsplanen, Affärsplanen och Projektkalkylen, samtliga utgivna på Liber.
Sälj på värde, inte på pris – och bli mer lönsam på kuppen. Det är huvudbudskapet i den här boken. Steg för steg visar den hur Value Selling fungerar och bäst förverkligas. Den tar ett steg längre än andra böcker i ämnet genom att erbjuda en kalkylmodell för att konkret kvantifiera och visa kunden det kundvärde ni kan skapa.

Läs mer
Genom att tillämpa värdebaserad försäljning kan ni få bättre betalt för ert erbjudande – kundens intresse förskjuts nämligen från priset till hur lönsamheten kan utvecklas med den lösning ni föreslår. Samtidigt stärker ni er egen konkurrenskraft och lönsamhet.
I boken ges konkret vägledning med många praktikfall och verktyg för hur ni kan tillämpa Value Selling och utveckla ett nytt förhållningssätt till era kunder. Den vänder sig till alla företag som vill erbjuda marknaden mervärden med god totalekonomi, men som vill kunna få bättre betalt. Den passar även som kurslitteratur i olika affärsutbildningar.
Kalkylmodellen som visas i boken går även att ladda ner på www.businessbooks.se.

Om författarna
Bengt Eliasson, civ.ing./civ.ek., driver sedan 1980 det egna konsultföretaget BusinessON. Han arbetar, ofta internationellt, med företagsutveckling där de egna koncepten för affärsutbildningar och affärsutveckling kombineras till slagkraftiga utvecklingsprogram för att förbättra kundföretagens affärskompetens, affärsorientering och lönsamhet. Med sin breda affärserfarenhet anlitas Bengt ofta som föreläsare och han är medförfattare till böckerna Marknadsplanen, Affärsplanen och Projektkalkylen, samtliga utgivna på Liber.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)