Värdedriven strategisk utveckling : ledarskapet, personalen och organisationen i fokus; Paula Liukkonen; 2011
5 säljare

Värdedriven strategisk utveckling : ledarskapet, personalen och organisationen i fokus Upplaga 1

av Paula Liukkonen
Avvecklingsåren under lågkonjunkturen i början av 1990-talet gav insikter om värdighet och dess betydelse i organisationen. Under dessa år väcktes också mina tankar om företagens sätt att hantera personalen och ledarskapsfrågorna - och om hur de hade kunnat göra i stället. Jag har ï min tjänst som universitetslärare och forskare kunnat följa gene-rationsskriften och bevittnat hur nya modeller, sätt att organisera arbetet och ledarskapsläror kommer, engagerar och slocknar när det inte finns livs-kraftiga värden bakom orden. Jag hoppas att värde som ett viktigt betydelsebärande ord återtar sin plats på agendan hos företag, myndigheter och förvaltningar. Värdet behövs i arbetet som en stark grund för vårt tänkande och våra handlingar. Den unga generationen som nu tar vid är återigen helt annorlunda än sina föregångare. Här vill jag av egen erfarenhet som den här generationens lärare betona vikten av att företagen har lärt sig läxan om värdegrunden. Tomt prat vill den nya generationen inte lyssna på!
Avvecklingsåren under lågkonjunkturen i början av 1990-talet gav insikter om värdighet och dess betydelse i organisationen. Under dessa år väcktes också mina tankar om företagens sätt att hantera personalen och ledarskapsfrågorna - och om hur de hade kunnat göra i stället. Jag har ï min tjänst som universitetslärare och forskare kunnat följa gene-rationsskriften och bevittnat hur nya modeller, sätt att organisera arbetet och ledarskapsläror kommer, engagerar och slocknar när det inte finns livs-kraftiga värden bakom orden. Jag hoppas att värde som ett viktigt betydelsebärande ord återtar sin plats på agendan hos företag, myndigheter och förvaltningar. Värdet behövs i arbetet som en stark grund för vårt tänkande och våra handlingar. Den unga generationen som nu tar vid är återigen helt annorlunda än sina föregångare. Här vill jag av egen erfarenhet som den här generationens lärare betona vikten av att företagen har lärt sig läxan om värdegrunden. Tomt prat vill den nya generationen inte lyssna på!
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789197501286
Förlag: Paula Liukkonen/OskarMedia Oü
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 196 st
Avvecklingsåren under lågkonjunkturen i början av 1990-talet gav insikter om värdighet och dess betydelse i organisationen. Under dessa år väcktes också mina tankar om företagens sätt att hantera personalen och ledarskapsfrågorna - och om hur de hade kunnat göra i stället. Jag har ï min tjänst som universitetslärare och forskare kunnat följa gene-rationsskriften och bevittnat hur nya modeller, sätt att organisera arbetet och ledarskapsläror kommer, engagerar och slocknar när det inte finns livs-kraftiga värden bakom orden. Jag hoppas att värde som ett viktigt betydelsebärande ord återtar sin plats på agendan hos företag, myndigheter och förvaltningar. Värdet behövs i arbetet som en stark grund för vårt tänkande och våra handlingar. Den unga generationen som nu tar vid är återigen helt annorlunda än sina föregångare. Här vill jag av egen erfarenhet som den här generationens lärare betona vikten av att företagen har lärt sig läxan om värdegrunden. Tomt prat vill den nya generationen inte lyssna på!
Avvecklingsåren under lågkonjunkturen i början av 1990-talet gav insikter om värdighet och dess betydelse i organisationen. Under dessa år väcktes också mina tankar om företagens sätt att hantera personalen och ledarskapsfrågorna - och om hur de hade kunnat göra i stället. Jag har ï min tjänst som universitetslärare och forskare kunnat följa gene-rationsskriften och bevittnat hur nya modeller, sätt att organisera arbetet och ledarskapsläror kommer, engagerar och slocknar när det inte finns livs-kraftiga värden bakom orden. Jag hoppas att värde som ett viktigt betydelsebärande ord återtar sin plats på agendan hos företag, myndigheter och förvaltningar. Värdet behövs i arbetet som en stark grund för vårt tänkande och våra handlingar. Den unga generationen som nu tar vid är återigen helt annorlunda än sina föregångare. Här vill jag av egen erfarenhet som den här generationens lärare betona vikten av att företagen har lärt sig läxan om värdegrunden. Tomt prat vill den nya generationen inte lyssna på!
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar