Varumärkesstrategi i verkligheten; Henrik Uggla; 2013
1 säljare

Varumärkesstrategi i verkligheten Upplaga 1

av Henrik Uggla
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnärer bygger ofta sina varumärken med mer begåvning och mer substans än vad den bästa av varumärkesplattformar kan leverera. Samtidigt ska man inte förringa värdet av strategiskt tänkande. Precis som en grupp medarbetare kan samlas och formulera en tro på företagets kärnvärden, kan en sund varumärkesarkitektur skapa en tydlighet som sparar både tid och pengar. Men var börjar egentligen en varumärkesstrategi? Är det i teorin på varumärkesstrategernas kammare eller är det i praktiken?

Varumärkesstrategi i verkligheten varvar teori och praktik för att förstå dynamiken i framgångsrika varumärken. Exempelvis diskuteras David Beckham och hans vandring från fotbollsspelare till global varumärkes­ikon. Ett annat exempel utgörs av Arnolds Coffee i Milano som har skapat sin egen kopia på Starbucks i motsats till de traditionella, italienska espressokonventionerna. Andra case utgörs av McSki på McDonalds och BMW. Tillsammans bildar dessa fall en empirisk stomme i boken som analyseras utifrån varumärkesstrategiskt perspektiv.
Varumärkesstrategi i verkligheten vänder sig till studenter och forskare inom marknadsföring, brand management, marknadskommunikation och affärsstrategi. Boken riktar sig också till marknadschefer, brand managers och konsulter verksamma inom strategisk kommunikation, samt till dig som har tröttnat på lättköpta förenklingar; framgångsrik (eller misslyckad) varumärkesstrategi är i slutändan en väl avvägd blandning av både praktik och teori, samt en väl avvägd mix av vetenskap och konst.
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnärer bygger ofta sina varumärken med mer begåvning och mer substans än vad den bästa av varumärkesplattformar kan leverera. Samtidigt ska man inte förringa värdet av strategiskt tänkande. Precis som en grupp medarbetare kan samlas och formulera en tro på företagets kärnvärden, kan en sund varumärkesarkitektur skapa en tydlighet som sparar både tid och pengar. Men var börjar egentligen en varumärkesstrategi? Är det i teorin på varumärkesstrategernas kammare eller är det i praktiken?

Varumärkesstrategi i verkligheten varvar teori och praktik för att förstå dynamiken i framgångsrika varumärken. Exempelvis diskuteras David Beckham och hans vandring från fotbollsspelare till global varumärkes­ikon. Ett annat exempel utgörs av Arnolds Coffee i Milano som har skapat sin egen kopia på Starbucks i motsats till de traditionella, italienska espressokonventionerna. Andra case utgörs av McSki på McDonalds och BMW. Tillsammans bildar dessa fall en empirisk stomme i boken som analyseras utifrån varumärkesstrategiskt perspektiv.
Varumärkesstrategi i verkligheten vänder sig till studenter och forskare inom marknadsföring, brand management, marknadskommunikation och affärsstrategi. Boken riktar sig också till marknadschefer, brand managers och konsulter verksamma inom strategisk kommunikation, samt till dig som har tröttnat på lättköpta förenklingar; framgångsrik (eller misslyckad) varumärkesstrategi är i slutändan en väl avvägd blandning av både praktik och teori, samt en väl avvägd mix av vetenskap och konst.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144086743
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnärer bygger ofta sina varumärken med mer begåvning och mer substans än vad den bästa av varumärkesplattformar kan leverera. Samtidigt ska man inte förringa värdet av strategiskt tänkande. Precis som en grupp medarbetare kan samlas och formulera en tro på företagets kärnvärden, kan en sund varumärkesarkitektur skapa en tydlighet som sparar både tid och pengar. Men var börjar egentligen en varumärkesstrategi? Är det i teorin på varumärkesstrategernas kammare eller är det i praktiken?

Varumärkesstrategi i verkligheten varvar teori och praktik för att förstå dynamiken i framgångsrika varumärken. Exempelvis diskuteras David Beckham och hans vandring från fotbollsspelare till global varumärkes­ikon. Ett annat exempel utgörs av Arnolds Coffee i Milano som har skapat sin egen kopia på Starbucks i motsats till de traditionella, italienska espressokonventionerna. Andra case utgörs av McSki på McDonalds och BMW. Tillsammans bildar dessa fall en empirisk stomme i boken som analyseras utifrån varumärkesstrategiskt perspektiv.
Varumärkesstrategi i verkligheten vänder sig till studenter och forskare inom marknadsföring, brand management, marknadskommunikation och affärsstrategi. Boken riktar sig också till marknadschefer, brand managers och konsulter verksamma inom strategisk kommunikation, samt till dig som har tröttnat på lättköpta förenklingar; framgångsrik (eller misslyckad) varumärkesstrategi är i slutändan en väl avvägd blandning av både praktik och teori, samt en väl avvägd mix av vetenskap och konst.
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnärer bygger ofta sina varumärken med mer begåvning och mer substans än vad den bästa av varumärkesplattformar kan leverera. Samtidigt ska man inte förringa värdet av strategiskt tänkande. Precis som en grupp medarbetare kan samlas och formulera en tro på företagets kärnvärden, kan en sund varumärkesarkitektur skapa en tydlighet som sparar både tid och pengar. Men var börjar egentligen en varumärkesstrategi? Är det i teorin på varumärkesstrategernas kammare eller är det i praktiken?

Varumärkesstrategi i verkligheten varvar teori och praktik för att förstå dynamiken i framgångsrika varumärken. Exempelvis diskuteras David Beckham och hans vandring från fotbollsspelare till global varumärkes­ikon. Ett annat exempel utgörs av Arnolds Coffee i Milano som har skapat sin egen kopia på Starbucks i motsats till de traditionella, italienska espressokonventionerna. Andra case utgörs av McSki på McDonalds och BMW. Tillsammans bildar dessa fall en empirisk stomme i boken som analyseras utifrån varumärkesstrategiskt perspektiv.
Varumärkesstrategi i verkligheten vänder sig till studenter och forskare inom marknadsföring, brand management, marknadskommunikation och affärsstrategi. Boken riktar sig också till marknadschefer, brand managers och konsulter verksamma inom strategisk kommunikation, samt till dig som har tröttnat på lättköpta förenklingar; framgångsrik (eller misslyckad) varumärkesstrategi är i slutändan en väl avvägd blandning av både praktik och teori, samt en väl avvägd mix av vetenskap och konst.
Begagnad bok
319 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
319 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar