Virtual Reality : en introduktion; Mattias Wallergård, Joakim Eriksson, Günter Alce; 2022
5 säljare

Virtual Reality : en introduktion Upplaga 1

av Mattias Wallergård, Joakim Eriksson, Günter Alce
Virtual reality – En introduktion ger en bred introduktion till Virtual Reality (VR) för såväl ingenjörer som spelutvecklare, designers och studerande vid konstnärliga utbildningar. Boken fokuserar på samspelet mellan människa och teknik, med utgångspunkt från teknikens styrkor och svagheter och den mänskliga kognitionens dito.

Bokens kapitel går från övergripande beskrivningar av vad VR kan vara och människans förmåga att tolka verkligheten för att sedan fördjupas inom begrepp, tekniker, metoder, hårdvara och mjukvara kopplade till ämnesområdet. Ett centralt tema i boken är frågan om varför och hur datorgenererade stimulus kan ge upphov till en upplevelse av nästan fullständig närvaro i en virtuell verklighet.
Virtual reality – En introduktion ger en bred introduktion till Virtual Reality (VR) för såväl ingenjörer som spelutvecklare, designers och studerande vid konstnärliga utbildningar. Boken fokuserar på samspelet mellan människa och teknik, med utgångspunkt från teknikens styrkor och svagheter och den mänskliga kognitionens dito.

Bokens kapitel går från övergripande beskrivningar av vad VR kan vara och människans förmåga att tolka verkligheten för att sedan fördjupas inom begrepp, tekniker, metoder, hårdvara och mjukvara kopplade till ämnesområdet. Ett centralt tema i boken är frågan om varför och hur datorgenererade stimulus kan ge upphov till en upplevelse av nästan fullständig närvaro i en virtuell verklighet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789144122281
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 258 st
Virtual reality – En introduktion ger en bred introduktion till Virtual Reality (VR) för såväl ingenjörer som spelutvecklare, designers och studerande vid konstnärliga utbildningar. Boken fokuserar på samspelet mellan människa och teknik, med utgångspunkt från teknikens styrkor och svagheter och den mänskliga kognitionens dito.

Bokens kapitel går från övergripande beskrivningar av vad VR kan vara och människans förmåga att tolka verkligheten för att sedan fördjupas inom begrepp, tekniker, metoder, hårdvara och mjukvara kopplade till ämnesområdet. Ett centralt tema i boken är frågan om varför och hur datorgenererade stimulus kan ge upphov till en upplevelse av nästan fullständig närvaro i en virtuell verklighet.
Virtual reality – En introduktion ger en bred introduktion till Virtual Reality (VR) för såväl ingenjörer som spelutvecklare, designers och studerande vid konstnärliga utbildningar. Boken fokuserar på samspelet mellan människa och teknik, med utgångspunkt från teknikens styrkor och svagheter och den mänskliga kognitionens dito.

Bokens kapitel går från övergripande beskrivningar av vad VR kan vara och människans förmåga att tolka verkligheten för att sedan fördjupas inom begrepp, tekniker, metoder, hårdvara och mjukvara kopplade till ämnesområdet. Ett centralt tema i boken är frågan om varför och hur datorgenererade stimulus kan ge upphov till en upplevelse av nästan fullständig närvaro i en virtuell verklighet.
Begagnad bok
319 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
319 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar