Allmän didaktik : mellan normativitet och evidens; Alexander von Oettingen; 2018
spara 34%
5+ säljare

Allmän didaktik : mellan normativitet och evidens Upplaga 1

av Alexander von Oettingen
Allmändidaktik är konsten att undervisa, en konst man kan lära sig genom att studera den i teorin och utöva den i praktiken. Den grundläggande kompetensen i undervisning är att skapa en växelverkan mellan teori och praktik genom att utifrån sina teoretiska kunskaper och sina erfarenheter bedöma vad som är det mest ändamålsenliga i en given praktik. Allmändidaktik handlar om undervisningens fenomen och problem.

Författaren gör en framställning av tre grundläggande dimensioner inom allmändidaktiken:
Disciplinering – att föra in en struktur som gör eleverna redo att lära.
Undervisning – att förmedla kunskap till eleverna som nyanserar och utvecklar deras kunskap och förhållningssätt.
Vägledning – att utmana elevernas reflektionsförmåga och omdömeskraft i förhållande till deras framtid.

Boken utreder dessa tre dimensioner genom att bygga en bro mellan den pedagogiska filosofins normativa bildningstänkande och den empiriska didaktikens evidenstänkande, som därmed placeras i ett användbart system för undervisaren.
Allmändidaktik vänder sig till alla som studerar för att bli en duktig undervisare.
Allmändidaktik är konsten att undervisa, en konst man kan lära sig genom att studera den i teorin och utöva den i praktiken. Den grundläggande kompetensen i undervisning är att skapa en växelverkan mellan teori och praktik genom att utifrån sina teoretiska kunskaper och sina erfarenheter bedöma vad som är det mest ändamålsenliga i en given praktik. Allmändidaktik handlar om undervisningens fenomen och problem.

Författaren gör en framställning av tre grundläggande dimensioner inom allmändidaktiken:
Disciplinering – att föra in en struktur som gör eleverna redo att lära.
Undervisning – att förmedla kunskap till eleverna som nyanserar och utvecklar deras kunskap och förhållningssätt.
Vägledning – att utmana elevernas reflektionsförmåga och omdömeskraft i förhållande till deras framtid.

Boken utreder dessa tre dimensioner genom att bygga en bro mellan den pedagogiska filosofins normativa bildningstänkande och den empiriska didaktikens evidenstänkande, som därmed placeras i ett användbart system för undervisaren.
Allmändidaktik vänder sig till alla som studerar för att bli en duktig undervisare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144121987
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 147 st
Allmändidaktik är konsten att undervisa, en konst man kan lära sig genom att studera den i teorin och utöva den i praktiken. Den grundläggande kompetensen i undervisning är att skapa en växelverkan mellan teori och praktik genom att utifrån sina teoretiska kunskaper och sina erfarenheter bedöma vad som är det mest ändamålsenliga i en given praktik. Allmändidaktik handlar om undervisningens fenomen och problem.

Författaren gör en framställning av tre grundläggande dimensioner inom allmändidaktiken:
Disciplinering – att föra in en struktur som gör eleverna redo att lära.
Undervisning – att förmedla kunskap till eleverna som nyanserar och utvecklar deras kunskap och förhållningssätt.
Vägledning – att utmana elevernas reflektionsförmåga och omdömeskraft i förhållande till deras framtid.

Boken utreder dessa tre dimensioner genom att bygga en bro mellan den pedagogiska filosofins normativa bildningstänkande och den empiriska didaktikens evidenstänkande, som därmed placeras i ett användbart system för undervisaren.
Allmändidaktik vänder sig till alla som studerar för att bli en duktig undervisare.
Allmändidaktik är konsten att undervisa, en konst man kan lära sig genom att studera den i teorin och utöva den i praktiken. Den grundläggande kompetensen i undervisning är att skapa en växelverkan mellan teori och praktik genom att utifrån sina teoretiska kunskaper och sina erfarenheter bedöma vad som är det mest ändamålsenliga i en given praktik. Allmändidaktik handlar om undervisningens fenomen och problem.

Författaren gör en framställning av tre grundläggande dimensioner inom allmändidaktiken:
Disciplinering – att föra in en struktur som gör eleverna redo att lära.
Undervisning – att förmedla kunskap till eleverna som nyanserar och utvecklar deras kunskap och förhållningssätt.
Vägledning – att utmana elevernas reflektionsförmåga och omdömeskraft i förhållande till deras framtid.

Boken utreder dessa tre dimensioner genom att bygga en bro mellan den pedagogiska filosofins normativa bildningstänkande och den empiriska didaktikens evidenstänkande, som därmed placeras i ett användbart system för undervisaren.
Allmändidaktik vänder sig till alla som studerar för att bli en duktig undervisare.
Begagnad bok
219 kr329 krSpara 110 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
219 kr329 krSpara 110 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar