Att fråga eller inte fråga - det är frågan; Angelica Albertsson, Barbro Fällman; 2013

Att fråga eller inte fråga - det är frågan Upplaga 1

av Angelica Albertsson, Barbro Fällman
Har förmågan att ställa frågor något att göra med de resultat vi får? Kan vi uppnå andra resultat med andra slags frågor? Frågandet är ett sätt att förstå andras sätt att tänka, men frågandet ger oss också möjlighet att få oväntade, värdefulla insikter. Att få till ett riktigt bra samtal är som att lägga pussel – det innehåller många olika bitar som alla är lika viktiga för samtalets utgång och deltagarnas behållning.

I all kommunikation är det nödvändigt att vara väl förberedd. Som försäljare behöver du ställa frågor som visar att du förstår kundens behov, annars uteblir affären. Som chef måste du intressera dig för dina anställda både som individer och som medarbetare för att kunna utveckla och berika verksamheten. Och hur ska en rekryterare hitta rätt person utan att ställa genomtänkta frågor?

Att fråga eller inte fråga - det är frågan vänder sig till människor i olika befattningar och i olika faser av yrkeslivet som har en önskan om att skapa medvetenhet och uppnå resultat i de samtal som uppstår i olika situationer – i anställnings­intervjun, i kundsamtalet, i projektgruppen, i det dagliga livet eller där innovationer och förändringar står på agendan.
Har förmågan att ställa frågor något att göra med de resultat vi får? Kan vi uppnå andra resultat med andra slags frågor? Frågandet är ett sätt att förstå andras sätt att tänka, men frågandet ger oss också möjlighet att få oväntade, värdefulla insikter. Att få till ett riktigt bra samtal är som att lägga pussel – det innehåller många olika bitar som alla är lika viktiga för samtalets utgång och deltagarnas behållning.

I all kommunikation är det nödvändigt att vara väl förberedd. Som försäljare behöver du ställa frågor som visar att du förstår kundens behov, annars uteblir affären. Som chef måste du intressera dig för dina anställda både som individer och som medarbetare för att kunna utveckla och berika verksamheten. Och hur ska en rekryterare hitta rätt person utan att ställa genomtänkta frågor?

Att fråga eller inte fråga - det är frågan vänder sig till människor i olika befattningar och i olika faser av yrkeslivet som har en önskan om att skapa medvetenhet och uppnå resultat i de samtal som uppstår i olika situationer – i anställnings­intervjun, i kundsamtalet, i projektgruppen, i det dagliga livet eller där innovationer och förändringar står på agendan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144079479
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 85 st
Har förmågan att ställa frågor något att göra med de resultat vi får? Kan vi uppnå andra resultat med andra slags frågor? Frågandet är ett sätt att förstå andras sätt att tänka, men frågandet ger oss också möjlighet att få oväntade, värdefulla insikter. Att få till ett riktigt bra samtal är som att lägga pussel – det innehåller många olika bitar som alla är lika viktiga för samtalets utgång och deltagarnas behållning.

I all kommunikation är det nödvändigt att vara väl förberedd. Som försäljare behöver du ställa frågor som visar att du förstår kundens behov, annars uteblir affären. Som chef måste du intressera dig för dina anställda både som individer och som medarbetare för att kunna utveckla och berika verksamheten. Och hur ska en rekryterare hitta rätt person utan att ställa genomtänkta frågor?

Att fråga eller inte fråga - det är frågan vänder sig till människor i olika befattningar och i olika faser av yrkeslivet som har en önskan om att skapa medvetenhet och uppnå resultat i de samtal som uppstår i olika situationer – i anställnings­intervjun, i kundsamtalet, i projektgruppen, i det dagliga livet eller där innovationer och förändringar står på agendan.
Har förmågan att ställa frågor något att göra med de resultat vi får? Kan vi uppnå andra resultat med andra slags frågor? Frågandet är ett sätt att förstå andras sätt att tänka, men frågandet ger oss också möjlighet att få oväntade, värdefulla insikter. Att få till ett riktigt bra samtal är som att lägga pussel – det innehåller många olika bitar som alla är lika viktiga för samtalets utgång och deltagarnas behållning.

I all kommunikation är det nödvändigt att vara väl förberedd. Som försäljare behöver du ställa frågor som visar att du förstår kundens behov, annars uteblir affären. Som chef måste du intressera dig för dina anställda både som individer och som medarbetare för att kunna utveckla och berika verksamheten. Och hur ska en rekryterare hitta rätt person utan att ställa genomtänkta frågor?

Att fråga eller inte fråga - det är frågan vänder sig till människor i olika befattningar och i olika faser av yrkeslivet som har en önskan om att skapa medvetenhet och uppnå resultat i de samtal som uppstår i olika situationer – i anställnings­intervjun, i kundsamtalet, i projektgruppen, i det dagliga livet eller där innovationer och förändringar står på agendan.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)