Vad är en konflikt? Rör den en person- eller sakfråga? Vilka är inblandade? Vem eller vilka bör ta itu med problemet? Hur löser man konflikten? Det är viktiga frågor att ställa för den som är indragen i en konflikt. Förutsättningen för alla typer av problemlösning är insikt i problemets uppkomst. Ju mer man vet om bakgrund, sammanhang och funktion, desto större möjligheter har man att hitta lösningar. Att hantera konflikter är en målmedveten och strukturerad handledning i att förstå och hantera arbetslivets alla konflikter, t ex samarbetssvårigheter, mobbning, bristfällig ledning, utbrändhet, drogmissbruk eller dålig arbetsmiljö. Andreas de Klerk är psykolog med mångårig erfarenhet av handlednings- och konfliktlösningsarbete i arbetslivet. Han har tidigare skrivit boken Att leda - svenska personalhandboken (Timbro 1990).
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker