Att lyckas - 10-pack - - trots koncentrationssvårigheter; Britt-Inger Olsson, Gunilla Carlsson Kendall, Kurt Olsson; 2008

Att lyckas - 10-pack - - trots koncentrationssvårigheter Upplaga 1

av Britt-Inger Olsson, Gunilla Carlsson Kendall, Kurt Olsson
För barn och ungdomar med neuropsykiatriska diagnoser kan vardagen innebära problem. Det kan handla om struktur och att finna ordning i vardagen hemma och i skolan. Att planera skoluppgifter, hinna till skolan i tid men också kamratrelationer och fritidsaktiviteter kan vara svåra att klara av. Med hjälp av det här häftet som underlag kan vuxna, t.ex. lärare och/eller föräldrar, samtala om kamratrelationer, skolarbete och förändring. Häftet är personligt för varje elev med utrymme för egna anteckningar och är lämpligt att användas i anslutning till utvecklingssamtal, åtgärdsprogram och elevvårdskonferenser. Läs också boken Att se möjligheter i svårigheter (art.nr 31638), Studentlitteratur, 2007.
För barn och ungdomar med neuropsykiatriska diagnoser kan vardagen innebära problem. Det kan handla om struktur och att finna ordning i vardagen hemma och i skolan. Att planera skoluppgifter, hinna till skolan i tid men också kamratrelationer och fritidsaktiviteter kan vara svåra att klara av. Med hjälp av det här häftet som underlag kan vuxna, t.ex. lärare och/eller föräldrar, samtala om kamratrelationer, skolarbete och förändring. Häftet är personligt för varje elev med utrymme för egna anteckningar och är lämpligt att användas i anslutning till utvecklingssamtal, åtgärdsprogram och elevvårdskonferenser. Läs också boken Att se möjligheter i svårigheter (art.nr 31638), Studentlitteratur, 2007.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789144048734
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Kartprodukt
Språk: Svenska
Sidor: 32 st
För barn och ungdomar med neuropsykiatriska diagnoser kan vardagen innebära problem. Det kan handla om struktur och att finna ordning i vardagen hemma och i skolan. Att planera skoluppgifter, hinna till skolan i tid men också kamratrelationer och fritidsaktiviteter kan vara svåra att klara av. Med hjälp av det här häftet som underlag kan vuxna, t.ex. lärare och/eller föräldrar, samtala om kamratrelationer, skolarbete och förändring. Häftet är personligt för varje elev med utrymme för egna anteckningar och är lämpligt att användas i anslutning till utvecklingssamtal, åtgärdsprogram och elevvårdskonferenser. Läs också boken Att se möjligheter i svårigheter (art.nr 31638), Studentlitteratur, 2007.
För barn och ungdomar med neuropsykiatriska diagnoser kan vardagen innebära problem. Det kan handla om struktur och att finna ordning i vardagen hemma och i skolan. Att planera skoluppgifter, hinna till skolan i tid men också kamratrelationer och fritidsaktiviteter kan vara svåra att klara av. Med hjälp av det här häftet som underlag kan vuxna, t.ex. lärare och/eller föräldrar, samtala om kamratrelationer, skolarbete och förändring. Häftet är personligt för varje elev med utrymme för egna anteckningar och är lämpligt att användas i anslutning till utvecklingssamtal, åtgärdsprogram och elevvårdskonferenser. Läs också boken Att se möjligheter i svårigheter (art.nr 31638), Studentlitteratur, 2007.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)