Att lyckas med kunskapsbedömning - Internationella och jämförande perspektiv på bedömning; Therese N Hopfenbeck; 2017
1 säljare

Att lyckas med kunskapsbedömning - Internationella och jämförande perspektiv på bedömning Upplaga 1

av Therese N Hopfenbeck
De senaste åren har bedömning av elevers prestationer fått ökad uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Av lärare förväntas att de ska kunna tolka och använda resultat från nationella prov samtidigt som de ska behärska den vardagliga undervisningen som inbegriper bedömning för lärande i klassrummet. Skolan är en del av ett kvalitetssystem där man på politisk nivå studerar elevers resultat i ett internationellt perspektiv genom komparativa studier som TIMSS, PIRLS och PISA. Kommuner görs ansvariga för elevers resultat i större utsträckning än tidigare.

I den här boken ges en överblick över olika former av bedömning som tillämpas när elevers prestationer mäts. Boken är skriven med utgångspunkt i vad som kan vara viktig kunskap för lärare och elever i arbetet med att säkra en rättssäker bedömning av prestationer. I boken diskuteras därför bland annat bruk och missbruk av bedömning samt bedömning sedd ur elevernas perspektiv. Boken baseras på forskningsstudier från ett antal västeuropeiska länder.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärare, skolledare, skolpolitiker och en intresserad allmänhet.
De senaste åren har bedömning av elevers prestationer fått ökad uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Av lärare förväntas att de ska kunna tolka och använda resultat från nationella prov samtidigt som de ska behärska den vardagliga undervisningen som inbegriper bedömning för lärande i klassrummet. Skolan är en del av ett kvalitetssystem där man på politisk nivå studerar elevers resultat i ett internationellt perspektiv genom komparativa studier som TIMSS, PIRLS och PISA. Kommuner görs ansvariga för elevers resultat i större utsträckning än tidigare.

I den här boken ges en överblick över olika former av bedömning som tillämpas när elevers prestationer mäts. Boken är skriven med utgångspunkt i vad som kan vara viktig kunskap för lärare och elever i arbetet med att säkra en rättssäker bedömning av prestationer. I boken diskuteras därför bland annat bruk och missbruk av bedömning samt bedömning sedd ur elevernas perspektiv. Boken baseras på forskningsstudier från ett antal västeuropeiska länder.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärare, skolledare, skolpolitiker och en intresserad allmänhet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789144119151
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 176 st
De senaste åren har bedömning av elevers prestationer fått ökad uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Av lärare förväntas att de ska kunna tolka och använda resultat från nationella prov samtidigt som de ska behärska den vardagliga undervisningen som inbegriper bedömning för lärande i klassrummet. Skolan är en del av ett kvalitetssystem där man på politisk nivå studerar elevers resultat i ett internationellt perspektiv genom komparativa studier som TIMSS, PIRLS och PISA. Kommuner görs ansvariga för elevers resultat i större utsträckning än tidigare.

I den här boken ges en överblick över olika former av bedömning som tillämpas när elevers prestationer mäts. Boken är skriven med utgångspunkt i vad som kan vara viktig kunskap för lärare och elever i arbetet med att säkra en rättssäker bedömning av prestationer. I boken diskuteras därför bland annat bruk och missbruk av bedömning samt bedömning sedd ur elevernas perspektiv. Boken baseras på forskningsstudier från ett antal västeuropeiska länder.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärare, skolledare, skolpolitiker och en intresserad allmänhet.
De senaste åren har bedömning av elevers prestationer fått ökad uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Av lärare förväntas att de ska kunna tolka och använda resultat från nationella prov samtidigt som de ska behärska den vardagliga undervisningen som inbegriper bedömning för lärande i klassrummet. Skolan är en del av ett kvalitetssystem där man på politisk nivå studerar elevers resultat i ett internationellt perspektiv genom komparativa studier som TIMSS, PIRLS och PISA. Kommuner görs ansvariga för elevers resultat i större utsträckning än tidigare.

I den här boken ges en överblick över olika former av bedömning som tillämpas när elevers prestationer mäts. Boken är skriven med utgångspunkt i vad som kan vara viktig kunskap för lärare och elever i arbetet med att säkra en rättssäker bedömning av prestationer. I boken diskuteras därför bland annat bruk och missbruk av bedömning samt bedömning sedd ur elevernas perspektiv. Boken baseras på forskningsstudier från ett antal västeuropeiska länder.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärare, skolledare, skolpolitiker och en intresserad allmänhet.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar