Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter; Catrin Tufvesson, Joel Tufvesson; 2009
1 säljare

Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter

av Catrin Tufvesson, Joel Tufvesson
Elevers funktionsnedsättningar går inte att bygga bort, men genom att tillrättalägga den fysiska lärmiljön i skolan är mycket vunnet. Det framgår av den här boken som innehåller resultaten från fyra års forskning av hur skolans fysiska lärmiljö påverkar koncentrationsförmågan hos barn med ADHD, autism och Downs syndrom. I sex olika klassrum visas hur de faktiska förhållandena, såsom placering av till exempel fönster och dörrar, påverkar elever med dessa funktionsnedsättningar. Boken riktar sig såväl till byggherrar, arkitekter och planerare som till verksamhetsansvariga tjänstemän, skolledare och pedagoger.
Elevers funktionsnedsättningar går inte att bygga bort, men genom att tillrättalägga den fysiska lärmiljön i skolan är mycket vunnet. Det framgår av den här boken som innehåller resultaten från fyra års forskning av hur skolans fysiska lärmiljö påverkar koncentrationsförmågan hos barn med ADHD, autism och Downs syndrom. I sex olika klassrum visas hur de faktiska förhållandena, såsom placering av till exempel fönster och dörrar, påverkar elever med dessa funktionsnedsättningar. Boken riktar sig såväl till byggherrar, arkitekter och planerare som till verksamhetsansvariga tjänstemän, skolledare och pedagoger.
Utgiven: 2009
ISBN: 9789173333788
Förlag: Svensk Byggtjänst
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 88 st
Elevers funktionsnedsättningar går inte att bygga bort, men genom att tillrättalägga den fysiska lärmiljön i skolan är mycket vunnet. Det framgår av den här boken som innehåller resultaten från fyra års forskning av hur skolans fysiska lärmiljö påverkar koncentrationsförmågan hos barn med ADHD, autism och Downs syndrom. I sex olika klassrum visas hur de faktiska förhållandena, såsom placering av till exempel fönster och dörrar, påverkar elever med dessa funktionsnedsättningar. Boken riktar sig såväl till byggherrar, arkitekter och planerare som till verksamhetsansvariga tjänstemän, skolledare och pedagoger.
Elevers funktionsnedsättningar går inte att bygga bort, men genom att tillrättalägga den fysiska lärmiljön i skolan är mycket vunnet. Det framgår av den här boken som innehåller resultaten från fyra års forskning av hur skolans fysiska lärmiljö påverkar koncentrationsförmågan hos barn med ADHD, autism och Downs syndrom. I sex olika klassrum visas hur de faktiska förhållandena, såsom placering av till exempel fönster och dörrar, påverkar elever med dessa funktionsnedsättningar. Boken riktar sig såväl till byggherrar, arkitekter och planerare som till verksamhetsansvariga tjänstemän, skolledare och pedagoger.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar