CodeMonkey Lärarhandledning; Marie Andersson, Anita Dolmark; 2016
1 säljare

CodeMonkey Lärarhandledning Upplaga 1

av Marie Andersson, Anita Dolmark
Med CodeMonkey kommer eleverna på ett enkelt och lustfyllt sätt lära sig de viktigaste grunderna i programmering.

CodeMonkey är en lärresurs där eleverna lär sig att programmera i riktigt, textbaserat programmeringsspråk CoffeeScript. Det är ett språk som används av programmerare framför allt för att utveckla appar och webbsidor. På köpet utvecklas kunskaper i problemlösning, planering och matematiskt tänkande. Genom CodeMonkey kommer eleverna lära sig begrepp såsom argument, objekt, loopar, variabler, arrayer, funktioner och relationer.

I CodeMonkey ska eleverna ta sig igenom en stig med 200 uppgifter. I varje uppgift ska eleverna, med hjälp av programmering, hjälpa en apa att fånga alla bananer på skärmen. Till sin hjälp får eleverna personliga instruktioner och ledtrådar, anpassade efter nivå och inlärningsstil. Eleverna får sedan applicera sina nya kunskaper genom att själva skapa uppgifter och dela med andra. Så småningom kommer eleverna kunna utveckla egna spel.

Lektionsupplägg och en gedigen lärarhandledning ingår Läraren behöver inga förkunskaper i programmering produkten tillhandahåller en gedigen lärarhandledning med detaljerade lektionsplaneringar för de 200 uppgifterna. Läraren har också tillgång till en översikt där elevernas resultat och progression visas.

Prova på de första 30 uppgifterna gratis här!
Med CodeMonkey kommer eleverna på ett enkelt och lustfyllt sätt lära sig de viktigaste grunderna i programmering.

CodeMonkey är en lärresurs där eleverna lär sig att programmera i riktigt, textbaserat programmeringsspråk CoffeeScript. Det är ett språk som används av programmerare framför allt för att utveckla appar och webbsidor. På köpet utvecklas kunskaper i problemlösning, planering och matematiskt tänkande. Genom CodeMonkey kommer eleverna lära sig begrepp såsom argument, objekt, loopar, variabler, arrayer, funktioner och relationer.

I CodeMonkey ska eleverna ta sig igenom en stig med 200 uppgifter. I varje uppgift ska eleverna, med hjälp av programmering, hjälpa en apa att fånga alla bananer på skärmen. Till sin hjälp får eleverna personliga instruktioner och ledtrådar, anpassade efter nivå och inlärningsstil. Eleverna får sedan applicera sina nya kunskaper genom att själva skapa uppgifter och dela med andra. Så småningom kommer eleverna kunna utveckla egna spel.

Lektionsupplägg och en gedigen lärarhandledning ingår Läraren behöver inga förkunskaper i programmering produkten tillhandahåller en gedigen lärarhandledning med detaljerade lektionsplaneringar för de 200 uppgifterna. Läraren har också tillgång till en översikt där elevernas resultat och progression visas.

Prova på de första 30 uppgifterna gratis här!
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789127447066
Förlag: Natur & Kultur Läromedel
Format: Spiralbunden
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
Med CodeMonkey kommer eleverna på ett enkelt och lustfyllt sätt lära sig de viktigaste grunderna i programmering.

CodeMonkey är en lärresurs där eleverna lär sig att programmera i riktigt, textbaserat programmeringsspråk CoffeeScript. Det är ett språk som används av programmerare framför allt för att utveckla appar och webbsidor. På köpet utvecklas kunskaper i problemlösning, planering och matematiskt tänkande. Genom CodeMonkey kommer eleverna lära sig begrepp såsom argument, objekt, loopar, variabler, arrayer, funktioner och relationer.

I CodeMonkey ska eleverna ta sig igenom en stig med 200 uppgifter. I varje uppgift ska eleverna, med hjälp av programmering, hjälpa en apa att fånga alla bananer på skärmen. Till sin hjälp får eleverna personliga instruktioner och ledtrådar, anpassade efter nivå och inlärningsstil. Eleverna får sedan applicera sina nya kunskaper genom att själva skapa uppgifter och dela med andra. Så småningom kommer eleverna kunna utveckla egna spel.

Lektionsupplägg och en gedigen lärarhandledning ingår Läraren behöver inga förkunskaper i programmering produkten tillhandahåller en gedigen lärarhandledning med detaljerade lektionsplaneringar för de 200 uppgifterna. Läraren har också tillgång till en översikt där elevernas resultat och progression visas.

Prova på de första 30 uppgifterna gratis här!
Med CodeMonkey kommer eleverna på ett enkelt och lustfyllt sätt lära sig de viktigaste grunderna i programmering.

CodeMonkey är en lärresurs där eleverna lär sig att programmera i riktigt, textbaserat programmeringsspråk CoffeeScript. Det är ett språk som används av programmerare framför allt för att utveckla appar och webbsidor. På köpet utvecklas kunskaper i problemlösning, planering och matematiskt tänkande. Genom CodeMonkey kommer eleverna lära sig begrepp såsom argument, objekt, loopar, variabler, arrayer, funktioner och relationer.

I CodeMonkey ska eleverna ta sig igenom en stig med 200 uppgifter. I varje uppgift ska eleverna, med hjälp av programmering, hjälpa en apa att fånga alla bananer på skärmen. Till sin hjälp får eleverna personliga instruktioner och ledtrådar, anpassade efter nivå och inlärningsstil. Eleverna får sedan applicera sina nya kunskaper genom att själva skapa uppgifter och dela med andra. Så småningom kommer eleverna kunna utveckla egna spel.

Lektionsupplägg och en gedigen lärarhandledning ingår Läraren behöver inga förkunskaper i programmering produkten tillhandahåller en gedigen lärarhandledning med detaljerade lektionsplaneringar för de 200 uppgifterna. Läraren har också tillgång till en översikt där elevernas resultat och progression visas.

Prova på de första 30 uppgifterna gratis här!
Begagnad bok
355 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
355 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar