Föräldrar, förskola och skola - Om mångfald, makt och möjligheter; Anne Harju, Ingegerd Tallberg Broman, Annika Månsson, Ann-Christine Vallberg Roth, Anna Sarkadi, Pär Bokström, Jutta Balldin, Caroline Ljungberg, Mariann Enö, Ann-Marie Markström, Lotta Nyrén, Mats Olsson, Laid Bouakaz, Fanny Jonsdottir, Eva Nyberg, Anna Sandell; 2013
spara 38%
5+ säljare

Föräldrar, förskola och skola - Om mångfald, makt och möjligheter Upplaga 1

av Anne Harju, Ingegerd Tallberg Broman, Annika Månsson, Ann-Christine Vallberg Roth, Anna Sarkadi
m.fl.
I den här boken belyser författarna föräldrasamverkan, föräldrastöd och förhållande mellan föräldrar och förskola/skola i mångfaldens samhälle utifrån intervju- och observationsstudier, statistik, skönlitteratur, webbsidor, grundutbildningskurser och styrdokument. Författarna framhåller den snabba förändringen i synsätten på föräldrars delaktighet och inflytande och diskuterar det som ett uttryck för styrning mot gemensamt ansvar och delade normer och värden i ett samhälle som präglas av ökad segregation och heterogenitet.
De belyser också det förändrade föräldraskapet och hur olika sociala och ekonomiska villkor påverkar föräldrars förhållande till förskola och skola.
Bokens författare presenterar egen och andras forskning om inskolning, utvecklingssamtal, föräldrautbildning, föräldrasajter, komplementära skolor och väcker diskussionsfrågor som syftar till att stärka förutsättningarna för en likvärdig och positiv kontakt mellan föräldrar, förskola och skola.
Boken riktar sig till lärarstuderande och verksamma lärare samt till alla intresserade av frågor kopplade till barn, elever, föräldrar, förskola och skola.
I den här boken belyser författarna föräldrasamverkan, föräldrastöd och förhållande mellan föräldrar och förskola/skola i mångfaldens samhälle utifrån intervju- och observationsstudier, statistik, skönlitteratur, webbsidor, grundutbildningskurser och styrdokument. Författarna framhåller den snabba förändringen i synsätten på föräldrars delaktighet och inflytande och diskuterar det som ett uttryck för styrning mot gemensamt ansvar och delade normer och värden i ett samhälle som präglas av ökad segregation och heterogenitet.
De belyser också det förändrade föräldraskapet och hur olika sociala och ekonomiska villkor påverkar föräldrars förhållande till förskola och skola.
Bokens författare presenterar egen och andras forskning om inskolning, utvecklingssamtal, föräldrautbildning, föräldrasajter, komplementära skolor och väcker diskussionsfrågor som syftar till att stärka förutsättningarna för en likvärdig och positiv kontakt mellan föräldrar, förskola och skola.
Boken riktar sig till lärarstuderande och verksamma lärare samt till alla intresserade av frågor kopplade till barn, elever, föräldrar, förskola och skola.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144079523
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 244 st
I den här boken belyser författarna föräldrasamverkan, föräldrastöd och förhållande mellan föräldrar och förskola/skola i mångfaldens samhälle utifrån intervju- och observationsstudier, statistik, skönlitteratur, webbsidor, grundutbildningskurser och styrdokument. Författarna framhåller den snabba förändringen i synsätten på föräldrars delaktighet och inflytande och diskuterar det som ett uttryck för styrning mot gemensamt ansvar och delade normer och värden i ett samhälle som präglas av ökad segregation och heterogenitet.
De belyser också det förändrade föräldraskapet och hur olika sociala och ekonomiska villkor påverkar föräldrars förhållande till förskola och skola.
Bokens författare presenterar egen och andras forskning om inskolning, utvecklingssamtal, föräldrautbildning, föräldrasajter, komplementära skolor och väcker diskussionsfrågor som syftar till att stärka förutsättningarna för en likvärdig och positiv kontakt mellan föräldrar, förskola och skola.
Boken riktar sig till lärarstuderande och verksamma lärare samt till alla intresserade av frågor kopplade till barn, elever, föräldrar, förskola och skola.
I den här boken belyser författarna föräldrasamverkan, föräldrastöd och förhållande mellan föräldrar och förskola/skola i mångfaldens samhälle utifrån intervju- och observationsstudier, statistik, skönlitteratur, webbsidor, grundutbildningskurser och styrdokument. Författarna framhåller den snabba förändringen i synsätten på föräldrars delaktighet och inflytande och diskuterar det som ett uttryck för styrning mot gemensamt ansvar och delade normer och värden i ett samhälle som präglas av ökad segregation och heterogenitet.
De belyser också det förändrade föräldraskapet och hur olika sociala och ekonomiska villkor påverkar föräldrars förhållande till förskola och skola.
Bokens författare presenterar egen och andras forskning om inskolning, utvecklingssamtal, föräldrautbildning, föräldrasajter, komplementära skolor och väcker diskussionsfrågor som syftar till att stärka förutsättningarna för en likvärdig och positiv kontakt mellan föräldrar, förskola och skola.
Boken riktar sig till lärarstuderande och verksamma lärare samt till alla intresserade av frågor kopplade till barn, elever, föräldrar, förskola och skola.
Begagnad bok
225 kr360 krSpara 135 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr360 krSpara 135 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar