CSR och hållbart företagande; Maria Grafström, Karolina Windell, Hans De Geer, Tommy Borglund, Magnus Frostenson, Emma Sjöström, Lin Lerpold, Sara Nordbrand, Susanne Sweet; 2021
spara 34%
5+ säljare

CSR och hållbart företagande Upplaga 3

av Maria Grafström, Karolina Windell, Hans De Geer, Tommy Borglund, Magnus Frostenson
m.fl.

"CSR och Hållbart Företagande" erbjuder ett rikt spektrum av synvinklar på företagens sociala ansvarstagande och hållbara affärsverksamhet, och förklarar hur dessa aspekter samverkar. Argumentationen knyter an till faktiska exempel och fallstudier. Utvecklingen inom CSR har varit snabb och betydande inom både politik och företagsvärlden. Begrepp som socialt entreprenörskap, hållbara affärsstrategier och innovativa finansmodeller kring hållbarhet har stärkts. I denna nya upplaga diskuteras de globala hållbarhetsmålen mer djupgående och det har lagts till ett helt nytt kapitel om begrepp och fenomen relaterade till mångfald och integration. Boken tillhandahåller en bred översikt av de mest relevanta koncepten och teorierna, men fördjupar sig även i historiska perspektiv och kopplingar till företagsetik. Teoretiska utläggningar blandas med exempel från en mängd företag och organisationer. Boken är indelad i tre delar: den första delen introducerar ämnet och dess historiska utveckling; den andra delen berör praktiken inom företag och affärsverksamhet; den tredje delen fokuserar på ledning och strategier för ett ansvarsfullt och hållbart företagande. Boken samlar en rad framstående experter inom området och används flitigt på många universitet och ledarskapsutbildningar i Sverige.

"CSR och Hållbart Företagande" erbjuder ett rikt spektrum av synvinklar på företagens sociala ansvarstagande och hållbara affärsverksamhet, och förklarar hur dessa aspekter samverkar. Argumentationen knyter an till faktiska exempel och fallstudier. Utvecklingen inom CSR har varit snabb och betydande inom både politik och företagsvärlden. Begrepp som socialt entreprenörskap, hållbara affärsstrategier och innovativa finansmodeller kring hållbarhet har stärkts. I denna nya upplaga diskuteras de globala hållbarhetsmålen mer djupgående och det har lagts till ett helt nytt kapitel om begrepp och fenomen relaterade till mångfald och integration. Boken tillhandahåller en bred översikt av de mest relevanta koncepten och teorierna, men fördjupar sig även i historiska perspektiv och kopplingar till företagsetik. Teoretiska utläggningar blandas med exempel från en mängd företag och organisationer. Boken är indelad i tre delar: den första delen introducerar ämnet och dess historiska utveckling; den andra delen berör praktiken inom företag och affärsverksamhet; den tredje delen fokuserar på ledning och strategier för ett ansvarsfullt och hållbart företagande. Boken samlar en rad framstående experter inom området och används flitigt på många universitet och ledarskapsutbildningar i Sverige.

Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789152360279
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 350 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2017)
från 239 kr
Upplaga 3 (2021)
från 409 kr

"CSR och Hållbart Företagande" erbjuder ett rikt spektrum av synvinklar på företagens sociala ansvarstagande och hållbara affärsverksamhet, och förklarar hur dessa aspekter samverkar. Argumentationen knyter an till faktiska exempel och fallstudier. Utvecklingen inom CSR har varit snabb och betydande inom både politik och företagsvärlden. Begrepp som socialt entreprenörskap, hållbara affärsstrategier och innovativa finansmodeller kring hållbarhet har stärkts. I denna nya upplaga diskuteras de globala hållbarhetsmålen mer djupgående och det har lagts till ett helt nytt kapitel om begrepp och fenomen relaterade till mångfald och integration. Boken tillhandahåller en bred översikt av de mest relevanta koncepten och teorierna, men fördjupar sig även i historiska perspektiv och kopplingar till företagsetik. Teoretiska utläggningar blandas med exempel från en mängd företag och organisationer. Boken är indelad i tre delar: den första delen introducerar ämnet och dess historiska utveckling; den andra delen berör praktiken inom företag och affärsverksamhet; den tredje delen fokuserar på ledning och strategier för ett ansvarsfullt och hållbart företagande. Boken samlar en rad framstående experter inom området och används flitigt på många universitet och ledarskapsutbildningar i Sverige.

"CSR och Hållbart Företagande" erbjuder ett rikt spektrum av synvinklar på företagens sociala ansvarstagande och hållbara affärsverksamhet, och förklarar hur dessa aspekter samverkar. Argumentationen knyter an till faktiska exempel och fallstudier. Utvecklingen inom CSR har varit snabb och betydande inom både politik och företagsvärlden. Begrepp som socialt entreprenörskap, hållbara affärsstrategier och innovativa finansmodeller kring hållbarhet har stärkts. I denna nya upplaga diskuteras de globala hållbarhetsmålen mer djupgående och det har lagts till ett helt nytt kapitel om begrepp och fenomen relaterade till mångfald och integration. Boken tillhandahåller en bred översikt av de mest relevanta koncepten och teorierna, men fördjupar sig även i historiska perspektiv och kopplingar till företagsetik. Teoretiska utläggningar blandas med exempel från en mängd företag och organisationer. Boken är indelad i tre delar: den första delen introducerar ämnet och dess historiska utveckling; den andra delen berör praktiken inom företag och affärsverksamhet; den tredje delen fokuserar på ledning och strategier för ett ansvarsfullt och hållbart företagande. Boken samlar en rad framstående experter inom området och används flitigt på många universitet och ledarskapsutbildningar i Sverige.

Begagnad bok
409 kr618 krSpara 209 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
409 kr618 krSpara 209 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar