Strategizing communication : theory and practice; Ib T. Guldbrandsen, Sine N. Just; 2020
spara 22%
1 säljare

Strategizing communication : theory and practice Upplaga 2

av Ib T. Guldbrandsen, Sine N. Just

Strategizing Communication erbjuder ett unikt perspektiv på teori och praktik inom strategisk kommunikation. Huvudargumentet ligger i titeln: strategizing - processen att agera och tala strategiskt. Genom att förstå och utnyttja kontextuella faktorer som konkurrens, teknisk utveckling, aktuella händelser samt organisationens kultur, struktur och praxis avgörs organisationens kommunikativa framgång.

Strategizing Communication är nu i sin andra upplaga skriven för studenter och praktiker som är intresserade av att lära sig om och skaffa verktyg för att hantera de många och varierande utmaningar som organisationer står inför när de kommunicerar i dagens hybridmedielandskap. Den nya upplagan är grundligt omskriven och innehåller uppdaterade fall och nya empiriska exempel, överväganden av den aktuella utvecklingen inom områden som social hållbarhet och kriskommunikation samt detaljerade redogörelser för relevanta teorier om t.ex. organisationskultur och sociomaterialitet. Målet är dock fortfarande detsamma: att göra det möjligt för läsarna att hantera dynamiken och tillfälligheterna i strategisk kommunikation - att planera för processen.

“Strategizing Communication is so much more than a textbook. Even as it provides a strong overview of both dominant and emerging approaches to strategic communication, it makes an incisive, original and compelling case for strategy as process. It cultivates keen awareness of the current conditions shaping strategic communication, while also offering a useful guide for navigating these conditions in theory and practice. Conceptually sophisticated yet thoroughly accessible, the book teems with engaging pedagogical features and cases.”

Karen Lee Ashcraft, Professor of Communication, College of Media, Communication and Information, University of Colorado Boulder, USA

Strategizing Communication erbjuder ett unikt perspektiv på teori och praktik inom strategisk kommunikation. Huvudargumentet ligger i titeln: strategizing - processen att agera och tala strategiskt. Genom att förstå och utnyttja kontextuella faktorer som konkurrens, teknisk utveckling, aktuella händelser samt organisationens kultur, struktur och praxis avgörs organisationens kommunikativa framgång.

Strategizing Communication är nu i sin andra upplaga skriven för studenter och praktiker som är intresserade av att lära sig om och skaffa verktyg för att hantera de många och varierande utmaningar som organisationer står inför när de kommunicerar i dagens hybridmedielandskap. Den nya upplagan är grundligt omskriven och innehåller uppdaterade fall och nya empiriska exempel, överväganden av den aktuella utvecklingen inom områden som social hållbarhet och kriskommunikation samt detaljerade redogörelser för relevanta teorier om t.ex. organisationskultur och sociomaterialitet. Målet är dock fortfarande detsamma: att göra det möjligt för läsarna att hantera dynamiken och tillfälligheterna i strategisk kommunikation - att planera för processen.

“Strategizing Communication is so much more than a textbook. Even as it provides a strong overview of both dominant and emerging approaches to strategic communication, it makes an incisive, original and compelling case for strategy as process. It cultivates keen awareness of the current conditions shaping strategic communication, while also offering a useful guide for navigating these conditions in theory and practice. Conceptually sophisticated yet thoroughly accessible, the book teems with engaging pedagogical features and cases.”

Karen Lee Ashcraft, Professor of Communication, College of Media, Communication and Information, University of Colorado Boulder, USA

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144144825
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 420 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2016)
från 399 kr
Upplaga 2 (2020)
från 345 kr

Strategizing Communication erbjuder ett unikt perspektiv på teori och praktik inom strategisk kommunikation. Huvudargumentet ligger i titeln: strategizing - processen att agera och tala strategiskt. Genom att förstå och utnyttja kontextuella faktorer som konkurrens, teknisk utveckling, aktuella händelser samt organisationens kultur, struktur och praxis avgörs organisationens kommunikativa framgång.

Strategizing Communication är nu i sin andra upplaga skriven för studenter och praktiker som är intresserade av att lära sig om och skaffa verktyg för att hantera de många och varierande utmaningar som organisationer står inför när de kommunicerar i dagens hybridmedielandskap. Den nya upplagan är grundligt omskriven och innehåller uppdaterade fall och nya empiriska exempel, överväganden av den aktuella utvecklingen inom områden som social hållbarhet och kriskommunikation samt detaljerade redogörelser för relevanta teorier om t.ex. organisationskultur och sociomaterialitet. Målet är dock fortfarande detsamma: att göra det möjligt för läsarna att hantera dynamiken och tillfälligheterna i strategisk kommunikation - att planera för processen.

“Strategizing Communication is so much more than a textbook. Even as it provides a strong overview of both dominant and emerging approaches to strategic communication, it makes an incisive, original and compelling case for strategy as process. It cultivates keen awareness of the current conditions shaping strategic communication, while also offering a useful guide for navigating these conditions in theory and practice. Conceptually sophisticated yet thoroughly accessible, the book teems with engaging pedagogical features and cases.”

Karen Lee Ashcraft, Professor of Communication, College of Media, Communication and Information, University of Colorado Boulder, USA

Strategizing Communication erbjuder ett unikt perspektiv på teori och praktik inom strategisk kommunikation. Huvudargumentet ligger i titeln: strategizing - processen att agera och tala strategiskt. Genom att förstå och utnyttja kontextuella faktorer som konkurrens, teknisk utveckling, aktuella händelser samt organisationens kultur, struktur och praxis avgörs organisationens kommunikativa framgång.

Strategizing Communication är nu i sin andra upplaga skriven för studenter och praktiker som är intresserade av att lära sig om och skaffa verktyg för att hantera de många och varierande utmaningar som organisationer står inför när de kommunicerar i dagens hybridmedielandskap. Den nya upplagan är grundligt omskriven och innehåller uppdaterade fall och nya empiriska exempel, överväganden av den aktuella utvecklingen inom områden som social hållbarhet och kriskommunikation samt detaljerade redogörelser för relevanta teorier om t.ex. organisationskultur och sociomaterialitet. Målet är dock fortfarande detsamma: att göra det möjligt för läsarna att hantera dynamiken och tillfälligheterna i strategisk kommunikation - att planera för processen.

“Strategizing Communication is so much more than a textbook. Even as it provides a strong overview of both dominant and emerging approaches to strategic communication, it makes an incisive, original and compelling case for strategy as process. It cultivates keen awareness of the current conditions shaping strategic communication, while also offering a useful guide for navigating these conditions in theory and practice. Conceptually sophisticated yet thoroughly accessible, the book teems with engaging pedagogical features and cases.”

Karen Lee Ashcraft, Professor of Communication, College of Media, Communication and Information, University of Colorado Boulder, USA

Begagnad bok
345 kr440 krSpara 95 kr (22%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
345 kr440 krSpara 95 kr (22%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar