Strategizing communication : theory and practice Upplaga 2
Strategizing Communication erbjuder ett unikt perspektiv på teori och praktik inom strategisk kommunikation. Huvudargumentet ligger i titeln: strategizing - processen att agera och tala strategiskt. Genom att förstå och utnyttja kontextuella faktorer som konkurrens, teknisk utveckling, aktuella händelser samt organisationens kultur, struktur och praxis avgörs organisationens kommunikativa framgång.
Strategizing Communication är nu i sin andra upplaga skriven för studenter och praktiker som är intresserade av att lära sig om och skaffa verktyg för att hantera de många och varierande utmaningar som organisationer står inför när de kommunicerar i dagens hybridmedielandskap. Den nya upplagan är grundligt omskriven och innehåller uppdaterade fall och nya empiriska exempel, överväganden av den aktuella utvecklingen inom områden som social hållbarhet och kriskommunikation samt detaljerade redogörelser för relevanta teorier om t.ex. organisationskultur och sociomaterialitet. Målet är dock fortfarande detsamma: att göra det möjligt för läsarna att hantera dynamiken och tillfälligheterna i strategisk kommunikation - att planera för processen.
“Strategizing Communication is so much more than a textbook. Even as it provides a strong overview of both dominant and emerging approaches to strategic communication, it makes an incisive, original and compelling case for strategy as process. It cultivates keen awareness of the current conditions shaping strategic communication, while also offering a useful guide for navigating these conditions in theory and practice. Conceptually sophisticated yet thoroughly accessible, the book teems with engaging pedagogical features and cases.”
Karen Lee Ashcraft, Professor of Communication, College of Media, Communication and Information, University of Colorado Boulder, USA
Strategizing Communication erbjuder ett unikt perspektiv på teori och praktik inom strategisk kommunikation. Huvudargumentet ligger i titeln: strategizing - processen att agera och tala strategiskt. Genom att förstå och utnyttja kontextuella faktorer som konkurrens, teknisk utveckling, aktuella händelser samt organisationens kultur, struktur och praxis avgörs organisationens kommunikativa framgång.
Strategizing Communication är nu i sin andra upplaga skriven för studenter och praktiker som är intresserade av att lära sig om och skaffa verktyg för att hantera de många och varierande utmaningar som organisationer står inför när de kommunicerar i dagens hybridmedielandskap. Den nya upplagan är grundligt omskriven och innehåller uppdaterade fall och nya empiriska exempel, överväganden av den aktuella utvecklingen inom områden som social hållbarhet och kriskommunikation samt detaljerade redogörelser för relevanta teorier om t.ex. organisationskultur och sociomaterialitet. Målet är dock fortfarande detsamma: att göra det möjligt för läsarna att hantera dynamiken och tillfälligheterna i strategisk kommunikation - att planera för processen.
“Strategizing Communication is so much more than a textbook. Even as it provides a strong overview of both dominant and emerging approaches to strategic communication, it makes an incisive, original and compelling case for strategy as process. It cultivates keen awareness of the current conditions shaping strategic communication, while also offering a useful guide for navigating these conditions in theory and practice. Conceptually sophisticated yet thoroughly accessible, the book teems with engaging pedagogical features and cases.”
Karen Lee Ashcraft, Professor of Communication, College of Media, Communication and Information, University of Colorado Boulder, USA