Det nya läroriket : från formell vuxenutbildning till lärande regioner; Kenneth Abrahamsson, Jan Edling, Carl Holmberg; 2008
endast ny

Det nya läroriket : från formell vuxenutbildning till lärande regioner

av Kenneth Abrahamsson, Jan Edling, Carl Holmberg
Det nya läroriket innebär både utmaningar och risker. Denna bok speglar den pågående förändringen från formell vuxenutbildning till lärande regioner. Den beskriver också erfarenheter och lärdomar från den Europeiska Socialfondens satsning på en temagrupp om lärande (NTG-Lär) och från det arbete som bedrivits av CFL, Nationellt centrum för flexibelt lärande. Bokens tre delar har var för sig skrivits av Kenneth Abrahmsson, Jan Edling och Carl Holmberg. De blickar både framåt och bakåt och ser nya utmaningar. Vuxnas lärande och företagens kompetensförsörjning måste finnas med i diskussionen om sociala innovationer i välfärdssamhället.
Det nya läroriket innebär både utmaningar och risker. Denna bok speglar den pågående förändringen från formell vuxenutbildning till lärande regioner. Den beskriver också erfarenheter och lärdomar från den Europeiska Socialfondens satsning på en temagrupp om lärande (NTG-Lär) och från det arbete som bedrivits av CFL, Nationellt centrum för flexibelt lärande. Bokens tre delar har var för sig skrivits av Kenneth Abrahmsson, Jan Edling och Carl Holmberg. De blickar både framåt och bakåt och ser nya utmaningar. Vuxnas lärande och företagens kompetensförsörjning måste finnas med i diskussionen om sociala innovationer i välfärdssamhället.
Utgiven: 2008
ISBN: 9789185343669
Förlag: Premiss
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 176 st
Det nya läroriket innebär både utmaningar och risker. Denna bok speglar den pågående förändringen från formell vuxenutbildning till lärande regioner. Den beskriver också erfarenheter och lärdomar från den Europeiska Socialfondens satsning på en temagrupp om lärande (NTG-Lär) och från det arbete som bedrivits av CFL, Nationellt centrum för flexibelt lärande. Bokens tre delar har var för sig skrivits av Kenneth Abrahmsson, Jan Edling och Carl Holmberg. De blickar både framåt och bakåt och ser nya utmaningar. Vuxnas lärande och företagens kompetensförsörjning måste finnas med i diskussionen om sociala innovationer i välfärdssamhället.
Det nya läroriket innebär både utmaningar och risker. Denna bok speglar den pågående förändringen från formell vuxenutbildning till lärande regioner. Den beskriver också erfarenheter och lärdomar från den Europeiska Socialfondens satsning på en temagrupp om lärande (NTG-Lär) och från det arbete som bedrivits av CFL, Nationellt centrum för flexibelt lärande. Bokens tre delar har var för sig skrivits av Kenneth Abrahmsson, Jan Edling och Carl Holmberg. De blickar både framåt och bakåt och ser nya utmaningar. Vuxnas lärande och företagens kompetensförsörjning måste finnas med i diskussionen om sociala innovationer i välfärdssamhället.
Ny bok
53 kr55 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
53 kr55 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)