"Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur", skriven av Bo Bergström, är nu tillgänglig i sin tolfte och mest aktuella upplaga.
Det är svårt att föreställa sig en värld utan bilder, filmer, texter, former och färger. Ännu svårare är det att ignorera de meddelanden som dessa element överför. Bergströms bok, som fungerar både som en fackbok och lärobok, ger en omfattande inblick i den visuella sfären för både yrkesverksamma kommunikatörer och studenter som kliver in i den. Den är relevant oavsett om du är verksam inom nyhetsrapportering, reklam eller informationsspridning.
Boken belyser inte bara den visuella världen, utan också effekterna av olika kommunikativa insatser. Ibland träffar artiklar och affischer i hjärtat av mottagaren, men inte alltid. Så vad är det som avgör utfallet? Femton kapitel svarar på denna fråga genom att erbjuda teori, praktiska tillämpningar, exempel och framför allt inspiration.
---------------------------------
Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson
"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt
"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia
Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist
"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström
"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I april 2021 släpptes boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur skriven av Bo Bergström. Det är den 12e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 267 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Carlsson som har sitt säte i Stockholm.
Köp boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur på Studentapan och spara uppåt 24% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 35 recensioner från verifierade användare
4.9 (35)
35 recensioner
Jens
Bo Bergström är ett geni
Lova
Jönköping
Boken fördjupar ens kunskaper inom design och visuell kommunikation.
Erik
Hägersten
Bra och tydlig
Tilda
Märsta
Vacker bok, mycket visuellt
Julia
Karlstad
Mycket bra reflektioner från författaren
Viktor
Kalmar
Den här kursboken har varit mycket användbar för att förstå visuell kommunikation i praktiken. Den förklarar tydligt hur man arbetar strategiskt med text, bild, form, färg och typografi, och visar hur mediabudskap skapas och tolkas.