Engelsk språkdidaktik - Texter, kommunikation, språkutveckling; Bo Lundahl; 2019
spara 57%
1 säljare

Engelsk språkdidaktik - Texter, kommunikation, språkutveckling Upplaga 4

av Bo Lundahl
NY UPPLAGA PÅ GÅNG
Denna innehållsrika grundbok i engelsk språkdidaktik handlar om texter av olika slag – skrivna, talade, digitala och visuella – och deras betydelse och användning i språkinlärning och språkundervisning. I denna kraftigt reviderade upplaga har alla kapitel omarbetats och uppdaterats, och flera nya kapitel har tillkommit. Överlag ges en väsentligt större tyngd åt språkundervisningens betydelse för elevers språkutveckling, och en ökad betoning av bedömning speglar den roll bedömningsfrågor har fått i skolan. Bland sådant som givits större utrymme hör också digital läsning, flerspråkighet och transspråkande, förhållandet mellan färdigheter och förmågor, grammatik, inter- och mångkulturalitet, lässvårigheter, motivation, lyssnande, tal och samtal samt muntlig och skriftlig återkoppling. Genom att lyfta fram och förklara olika språkinlärningsteorier samt resonera kring resultaten från olika forskningsstudier har författaren gett boken en än tydligare teoretisk förankring.

Bokens målgrupp är i första hand verksamma och blivande lärare i engelska 7–9, gymnasiet och komvux. Den bör också intressera språklärare i allmänhet, lärare i fortbildning och språklärare verksamma vid högskolor och universitet.
NY UPPLAGA PÅ GÅNG
Denna innehållsrika grundbok i engelsk språkdidaktik handlar om texter av olika slag – skrivna, talade, digitala och visuella – och deras betydelse och användning i språkinlärning och språkundervisning. I denna kraftigt reviderade upplaga har alla kapitel omarbetats och uppdaterats, och flera nya kapitel har tillkommit. Överlag ges en väsentligt större tyngd åt språkundervisningens betydelse för elevers språkutveckling, och en ökad betoning av bedömning speglar den roll bedömningsfrågor har fått i skolan. Bland sådant som givits större utrymme hör också digital läsning, flerspråkighet och transspråkande, förhållandet mellan färdigheter och förmågor, grammatik, inter- och mångkulturalitet, lässvårigheter, motivation, lyssnande, tal och samtal samt muntlig och skriftlig återkoppling. Genom att lyfta fram och förklara olika språkinlärningsteorier samt resonera kring resultaten från olika forskningsstudier har författaren gett boken en än tydligare teoretisk förankring.

Bokens målgrupp är i första hand verksamma och blivande lärare i engelska 7–9, gymnasiet och komvux. Den bör också intressera språklärare i allmänhet, lärare i fortbildning och språklärare verksamma vid högskolor och universitet.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144122502
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 512 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2021)
från 309 kr
Upplaga 3 (2012)
från 145 kr
Upplaga 2 (2009)
från 119 kr
Upplaga 1 (1998)
från 109 kr
Visa alla upplagor
NY UPPLAGA PÅ GÅNG
Denna innehållsrika grundbok i engelsk språkdidaktik handlar om texter av olika slag – skrivna, talade, digitala och visuella – och deras betydelse och användning i språkinlärning och språkundervisning. I denna kraftigt reviderade upplaga har alla kapitel omarbetats och uppdaterats, och flera nya kapitel har tillkommit. Överlag ges en väsentligt större tyngd åt språkundervisningens betydelse för elevers språkutveckling, och en ökad betoning av bedömning speglar den roll bedömningsfrågor har fått i skolan. Bland sådant som givits större utrymme hör också digital läsning, flerspråkighet och transspråkande, förhållandet mellan färdigheter och förmågor, grammatik, inter- och mångkulturalitet, lässvårigheter, motivation, lyssnande, tal och samtal samt muntlig och skriftlig återkoppling. Genom att lyfta fram och förklara olika språkinlärningsteorier samt resonera kring resultaten från olika forskningsstudier har författaren gett boken en än tydligare teoretisk förankring.

Bokens målgrupp är i första hand verksamma och blivande lärare i engelska 7–9, gymnasiet och komvux. Den bör också intressera språklärare i allmänhet, lärare i fortbildning och språklärare verksamma vid högskolor och universitet.
NY UPPLAGA PÅ GÅNG
Denna innehållsrika grundbok i engelsk språkdidaktik handlar om texter av olika slag – skrivna, talade, digitala och visuella – och deras betydelse och användning i språkinlärning och språkundervisning. I denna kraftigt reviderade upplaga har alla kapitel omarbetats och uppdaterats, och flera nya kapitel har tillkommit. Överlag ges en väsentligt större tyngd åt språkundervisningens betydelse för elevers språkutveckling, och en ökad betoning av bedömning speglar den roll bedömningsfrågor har fått i skolan. Bland sådant som givits större utrymme hör också digital läsning, flerspråkighet och transspråkande, förhållandet mellan färdigheter och förmågor, grammatik, inter- och mångkulturalitet, lässvårigheter, motivation, lyssnande, tal och samtal samt muntlig och skriftlig återkoppling. Genom att lyfta fram och förklara olika språkinlärningsteorier samt resonera kring resultaten från olika forskningsstudier har författaren gett boken en än tydligare teoretisk förankring.

Bokens målgrupp är i första hand verksamma och blivande lärare i engelska 7–9, gymnasiet och komvux. Den bör också intressera språklärare i allmänhet, lärare i fortbildning och språklärare verksamma vid högskolor och universitet.
Begagnad bok
189 kr432 krSpara 243 kr (57%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
189 kr432 krSpara 243 kr (57%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar