Filosofisk tanke Lärarhandl; Andersson, Håkansson; 2004

Filosofisk tanke Lärarhandl

av Andersson, Håkansson
Lärarhandledningen innehåller författarnas tolkning av målen för de båda kurserna filosofi A och filosofi B inom ämnet filosofi samt precisering av betygskriterier. Handledningen har speciellt en idérik tolkning omkring målet i kursen filosofi A: eleven skall kunna diskutera några olika förhållningssätt till livsfrågorna.

I lärarhandledningen ges också förslag till hur betygskriterierna kan konkretiseras i form av specifika kunskapskrav för de olika momenten. Kunskapskraven har formulerats så att de även kan fungera som instuderingsfrågor. Dessutom ges rikligt med förslag till teman med tillhörande utförliga litteraturhänvisningar. Läraren får även tips om hur läroboken kan användas i en PBL-inspirerad undervisning.
Lärarhandledningen innehåller författarnas tolkning av målen för de båda kurserna filosofi A och filosofi B inom ämnet filosofi samt precisering av betygskriterier. Handledningen har speciellt en idérik tolkning omkring målet i kursen filosofi A: eleven skall kunna diskutera några olika förhållningssätt till livsfrågorna.

I lärarhandledningen ges också förslag till hur betygskriterierna kan konkretiseras i form av specifika kunskapskrav för de olika momenten. Kunskapskraven har formulerats så att de även kan fungera som instuderingsfrågor. Dessutom ges rikligt med förslag till teman med tillhörande utförliga litteraturhänvisningar. Läraren får även tips om hur läroboken kan användas i en PBL-inspirerad undervisning.
Utgiven: 2004
ISBN: 9789140663474
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Lärarhandledningen innehåller författarnas tolkning av målen för de båda kurserna filosofi A och filosofi B inom ämnet filosofi samt precisering av betygskriterier. Handledningen har speciellt en idérik tolkning omkring målet i kursen filosofi A: eleven skall kunna diskutera några olika förhållningssätt till livsfrågorna.

I lärarhandledningen ges också förslag till hur betygskriterierna kan konkretiseras i form av specifika kunskapskrav för de olika momenten. Kunskapskraven har formulerats så att de även kan fungera som instuderingsfrågor. Dessutom ges rikligt med förslag till teman med tillhörande utförliga litteraturhänvisningar. Läraren får även tips om hur läroboken kan användas i en PBL-inspirerad undervisning.
Lärarhandledningen innehåller författarnas tolkning av målen för de båda kurserna filosofi A och filosofi B inom ämnet filosofi samt precisering av betygskriterier. Handledningen har speciellt en idérik tolkning omkring målet i kursen filosofi A: eleven skall kunna diskutera några olika förhållningssätt till livsfrågorna.

I lärarhandledningen ges också förslag till hur betygskriterierna kan konkretiseras i form av specifika kunskapskrav för de olika momenten. Kunskapskraven har formulerats så att de även kan fungera som instuderingsfrågor. Dessutom ges rikligt med förslag till teman med tillhörande utförliga litteraturhänvisningar. Läraren får även tips om hur läroboken kan användas i en PBL-inspirerad undervisning.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)