Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt; Leif Askland, Svein Ole Sataoen; 2014
spara 60%
5+ säljare

Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt Upplaga 2

av Leif Askland, Svein Ole Sataoen
I Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt visar Leif Askland och Svein Ole Sataøen nya sätt att närma sig en förståelse av små barns utveckling. Författarna presenterar aktuella teorier och forskning om barns utveckling, lek, lärande och bildning. Boken är en källa till kunskap om barns utveckling och samspel i sin helhet, från födseln till skolstarten.

Innehållet är organiserat efter livsteman som representerar de stora mänskliga utmaningar som barn möter under uppväxten. Hur barn upplever sig själva, sampel med andra och omvärlden i övrigt behandlas grundligt i en pedagogisk kontext.

Boken ger förskolläraren användbara redskap för att kunna dokumentera barns utveckling och välbefinnande. Den ger en bakgrund för att kunna analysera och kritiskt reflektera över professionella och etiska utmaningar i samband med pedagogiskt arbete med barns utveckling, lek, lärande och bildning.

Denna andra upplaga av boken innehåller ny forskning och har delvis fått en ny disposition. Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma lärare på förskolenivå.

Om författarna
Leif Askland är högskolelektor vid Högskolan i Oslo och Akershus, fakultet for lärarutbildning och internationella studier. Svein Ole Sataøen är förste amanuens i pedagogik vid Högskolan i Bergen, avdelning for lärarutbildning.
I Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt visar Leif Askland och Svein Ole Sataøen nya sätt att närma sig en förståelse av små barns utveckling. Författarna presenterar aktuella teorier och forskning om barns utveckling, lek, lärande och bildning. Boken är en källa till kunskap om barns utveckling och samspel i sin helhet, från födseln till skolstarten.

Innehållet är organiserat efter livsteman som representerar de stora mänskliga utmaningar som barn möter under uppväxten. Hur barn upplever sig själva, sampel med andra och omvärlden i övrigt behandlas grundligt i en pedagogisk kontext.

Boken ger förskolläraren användbara redskap för att kunna dokumentera barns utveckling och välbefinnande. Den ger en bakgrund för att kunna analysera och kritiskt reflektera över professionella och etiska utmaningar i samband med pedagogiskt arbete med barns utveckling, lek, lärande och bildning.

Denna andra upplaga av boken innehåller ny forskning och har delvis fått en ny disposition. Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma lärare på förskolenivå.

Om författarna
Leif Askland är högskolelektor vid Högskolan i Oslo och Akershus, fakultet for lärarutbildning och internationella studier. Svein Ole Sataøen är förste amanuens i pedagogik vid Högskolan i Bergen, avdelning for lärarutbildning.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789147111558
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 250 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2003)
från 95 kr
Upplaga 2 (2014)
från 185 kr
I Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt visar Leif Askland och Svein Ole Sataøen nya sätt att närma sig en förståelse av små barns utveckling. Författarna presenterar aktuella teorier och forskning om barns utveckling, lek, lärande och bildning. Boken är en källa till kunskap om barns utveckling och samspel i sin helhet, från födseln till skolstarten.

Innehållet är organiserat efter livsteman som representerar de stora mänskliga utmaningar som barn möter under uppväxten. Hur barn upplever sig själva, sampel med andra och omvärlden i övrigt behandlas grundligt i en pedagogisk kontext.

Boken ger förskolläraren användbara redskap för att kunna dokumentera barns utveckling och välbefinnande. Den ger en bakgrund för att kunna analysera och kritiskt reflektera över professionella och etiska utmaningar i samband med pedagogiskt arbete med barns utveckling, lek, lärande och bildning.

Denna andra upplaga av boken innehåller ny forskning och har delvis fått en ny disposition. Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma lärare på förskolenivå.

Om författarna
Leif Askland är högskolelektor vid Högskolan i Oslo och Akershus, fakultet for lärarutbildning och internationella studier. Svein Ole Sataøen är förste amanuens i pedagogik vid Högskolan i Bergen, avdelning for lärarutbildning.
I Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt visar Leif Askland och Svein Ole Sataøen nya sätt att närma sig en förståelse av små barns utveckling. Författarna presenterar aktuella teorier och forskning om barns utveckling, lek, lärande och bildning. Boken är en källa till kunskap om barns utveckling och samspel i sin helhet, från födseln till skolstarten.

Innehållet är organiserat efter livsteman som representerar de stora mänskliga utmaningar som barn möter under uppväxten. Hur barn upplever sig själva, sampel med andra och omvärlden i övrigt behandlas grundligt i en pedagogisk kontext.

Boken ger förskolläraren användbara redskap för att kunna dokumentera barns utveckling och välbefinnande. Den ger en bakgrund för att kunna analysera och kritiskt reflektera över professionella och etiska utmaningar i samband med pedagogiskt arbete med barns utveckling, lek, lärande och bildning.

Denna andra upplaga av boken innehåller ny forskning och har delvis fått en ny disposition. Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma lärare på förskolenivå.

Om författarna
Leif Askland är högskolelektor vid Högskolan i Oslo och Akershus, fakultet for lärarutbildning och internationella studier. Svein Ole Sataøen är förste amanuens i pedagogik vid Högskolan i Bergen, avdelning for lärarutbildning.
Begagnad bok
185 kr456 krSpara 271 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
185 kr456 krSpara 271 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar