Förskolan som demokratisk mötesplats; Harold Göthson, Sara Hvit Lindstrand, Malin McConnachie; 2021
spara 31%
5+ säljare

Förskolan som demokratisk mötesplats Upplaga 1

av Harold Göthson, Sara Hvit Lindstrand, Malin McConnachie
Även om vi är oeniga kan vi se, höra och röra varandra. I dessa möten kan nya berättelser, viljor och perspektiv växa fram. I stället för att vara nickedockor kan vi välja att bli ansvarsfulla och delaktiga medborgare.

I denna möjlighetsbok leder oss Harold Göthsons röst som en introducerande och analyserande röd tråd genom berättelser om lärprocesser runt om i vårt land, från ettåringars förskolevardag till kommunnivå. Ur olika perspektiv får vi härmed praktiknära inblickar i hur hela förskoleorganisationen arbetar med att bygga demokrati, likvärdighet och förståelse för hur allt hänger ihop i en väv mellan oss människor, djuren och naturen.

Den här inspirerande och tankeväckande antologin vänder sig till alla er studerande och verksamma inom förskolan som vill sätta dialogen i centrum för att med våra yngsta världsmedborgare upptäcka möjligheter och överbrygga hinder i ett ”learning by doing” för demokrati och en hållbar framtid.

Sagt om boken:
"Boken ger en intressant och givande beskrivning av hur demokrati- och värdegrundsarbete kan ske i olika delar av landet utifrån ett undersökande och reflektivt arbetssätt med syfte att skapa ett hållbart och demokratiskt samhälle."
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 18, 2021
Även om vi är oeniga kan vi se, höra och röra varandra. I dessa möten kan nya berättelser, viljor och perspektiv växa fram. I stället för att vara nickedockor kan vi välja att bli ansvarsfulla och delaktiga medborgare.

I denna möjlighetsbok leder oss Harold Göthsons röst som en introducerande och analyserande röd tråd genom berättelser om lärprocesser runt om i vårt land, från ettåringars förskolevardag till kommunnivå. Ur olika perspektiv får vi härmed praktiknära inblickar i hur hela förskoleorganisationen arbetar med att bygga demokrati, likvärdighet och förståelse för hur allt hänger ihop i en väv mellan oss människor, djuren och naturen.

Den här inspirerande och tankeväckande antologin vänder sig till alla er studerande och verksamma inom förskolan som vill sätta dialogen i centrum för att med våra yngsta världsmedborgare upptäcka möjligheter och överbrygga hinder i ett ”learning by doing” för demokrati och en hållbar framtid.

Sagt om boken:
"Boken ger en intressant och givande beskrivning av hur demokrati- och värdegrundsarbete kan ske i olika delar av landet utifrån ett undersökande och reflektivt arbetssätt med syfte att skapa ett hållbart och demokratiskt samhälle."
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 18, 2021
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789127828971
Förlag: Natur & Kultur Läromedel
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 256 st
Även om vi är oeniga kan vi se, höra och röra varandra. I dessa möten kan nya berättelser, viljor och perspektiv växa fram. I stället för att vara nickedockor kan vi välja att bli ansvarsfulla och delaktiga medborgare.

I denna möjlighetsbok leder oss Harold Göthsons röst som en introducerande och analyserande röd tråd genom berättelser om lärprocesser runt om i vårt land, från ettåringars förskolevardag till kommunnivå. Ur olika perspektiv får vi härmed praktiknära inblickar i hur hela förskoleorganisationen arbetar med att bygga demokrati, likvärdighet och förståelse för hur allt hänger ihop i en väv mellan oss människor, djuren och naturen.

Den här inspirerande och tankeväckande antologin vänder sig till alla er studerande och verksamma inom förskolan som vill sätta dialogen i centrum för att med våra yngsta världsmedborgare upptäcka möjligheter och överbrygga hinder i ett ”learning by doing” för demokrati och en hållbar framtid.

Sagt om boken:
"Boken ger en intressant och givande beskrivning av hur demokrati- och värdegrundsarbete kan ske i olika delar av landet utifrån ett undersökande och reflektivt arbetssätt med syfte att skapa ett hållbart och demokratiskt samhälle."
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 18, 2021
Även om vi är oeniga kan vi se, höra och röra varandra. I dessa möten kan nya berättelser, viljor och perspektiv växa fram. I stället för att vara nickedockor kan vi välja att bli ansvarsfulla och delaktiga medborgare.

I denna möjlighetsbok leder oss Harold Göthsons röst som en introducerande och analyserande röd tråd genom berättelser om lärprocesser runt om i vårt land, från ettåringars förskolevardag till kommunnivå. Ur olika perspektiv får vi härmed praktiknära inblickar i hur hela förskoleorganisationen arbetar med att bygga demokrati, likvärdighet och förståelse för hur allt hänger ihop i en väv mellan oss människor, djuren och naturen.

Den här inspirerande och tankeväckande antologin vänder sig till alla er studerande och verksamma inom förskolan som vill sätta dialogen i centrum för att med våra yngsta världsmedborgare upptäcka möjligheter och överbrygga hinder i ett ”learning by doing” för demokrati och en hållbar framtid.

Sagt om boken:
"Boken ger en intressant och givande beskrivning av hur demokrati- och värdegrundsarbete kan ske i olika delar av landet utifrån ett undersökande och reflektivt arbetssätt med syfte att skapa ett hållbart och demokratiskt samhälle."
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 18, 2021
Begagnad bok
279 kr399 krSpara 120 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
279 kr399 krSpara 120 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar