Didaktik : flerstämmig undervisning i förskolan; Ann-Christine Vallberg Roth, Ylva Holmberg, Camilla Löf, Catrin Stensson; 2020
spara 17%
3 säljare

Didaktik : flerstämmig undervisning i förskolan Upplaga 1

av Ann-Christine Vallberg Roth, Ylva Holmberg, Camilla Löf, Catrin Stensson
I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande:

Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning

Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus

Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus

Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus

Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus

Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning

riktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer, ledare, handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.
I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande:

Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning

Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus

Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus

Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus

Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus

Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning

riktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer, ledare, handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144137650
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 430 st
I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande:

Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning

Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus

Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus

Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus

Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus

Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning

riktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer, ledare, handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.
I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande:

Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning

Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus

Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus

Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus

Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus

Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning

riktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer, ledare, handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.
Begagnad bok
309 kr369 krSpara 60 kr (17%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
309 kr369 krSpara 60 kr (17%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar