Fritidspedagogik - - ett komplement eller fundament?!; Hadar Nordin; 2013
5 säljare

Fritidspedagogik - - ett komplement eller fundament?! Upplaga 1

av Hadar Nordin
Fritidspedagogen har, och har länge haft, en identitetskris. Allt sedan skolan och fritidshemmet samordnades har fritidspedagogen tappat sin grund i fritidshemmet och mer eller mindre låtit skolans norm för lärande sätta agendan. Den här pedagogiska osäkerheten har gjort att många fritidspedagoger anpassat sig till skolan som system för lärande, istället för att hävda sin egen kompetens och terminologi.

Hadar Nordins Fritidspedagogik – ett komplement eller fundament?! är ett inlägg i den politiska och pedagogiska debatten om fritidshemmet, skolan och relationen dem emellan. Boken är både en rejäl ryggrad till fritidspedagogen och ger samtidigt skolledare, politiker, föräldrar och studenter vid högskolor en personlig bild från verksamhetens insida.
Fritidspedagogen har, och har länge haft, en identitetskris. Allt sedan skolan och fritidshemmet samordnades har fritidspedagogen tappat sin grund i fritidshemmet och mer eller mindre låtit skolans norm för lärande sätta agendan. Den här pedagogiska osäkerheten har gjort att många fritidspedagoger anpassat sig till skolan som system för lärande, istället för att hävda sin egen kompetens och terminologi.

Hadar Nordins Fritidspedagogik – ett komplement eller fundament?! är ett inlägg i den politiska och pedagogiska debatten om fritidshemmet, skolan och relationen dem emellan. Boken är både en rejäl ryggrad till fritidspedagogen och ger samtidigt skolledare, politiker, föräldrar och studenter vid högskolor en personlig bild från verksamhetens insida.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789197777179
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 112 st
Fritidspedagogen har, och har länge haft, en identitetskris. Allt sedan skolan och fritidshemmet samordnades har fritidspedagogen tappat sin grund i fritidshemmet och mer eller mindre låtit skolans norm för lärande sätta agendan. Den här pedagogiska osäkerheten har gjort att många fritidspedagoger anpassat sig till skolan som system för lärande, istället för att hävda sin egen kompetens och terminologi.

Hadar Nordins Fritidspedagogik – ett komplement eller fundament?! är ett inlägg i den politiska och pedagogiska debatten om fritidshemmet, skolan och relationen dem emellan. Boken är både en rejäl ryggrad till fritidspedagogen och ger samtidigt skolledare, politiker, föräldrar och studenter vid högskolor en personlig bild från verksamhetens insida.
Fritidspedagogen har, och har länge haft, en identitetskris. Allt sedan skolan och fritidshemmet samordnades har fritidspedagogen tappat sin grund i fritidshemmet och mer eller mindre låtit skolans norm för lärande sätta agendan. Den här pedagogiska osäkerheten har gjort att många fritidspedagoger anpassat sig till skolan som system för lärande, istället för att hävda sin egen kompetens och terminologi.

Hadar Nordins Fritidspedagogik – ett komplement eller fundament?! är ett inlägg i den politiska och pedagogiska debatten om fritidshemmet, skolan och relationen dem emellan. Boken är både en rejäl ryggrad till fritidspedagogen och ger samtidigt skolledare, politiker, föräldrar och studenter vid högskolor en personlig bild från verksamhetens insida.
Begagnad bok
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar