Lärande, skola, bildning; Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg; 2020
spara 22%
5+ säljare

Lärande, skola, bildning Upplaga 5

av Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg

"Lärande skola bildning" är en grundläggande bok som utforskar skolans utveckling och historia utifrån ett globalt perspektiv, och ger en detaljerad översikt över det svenska skolsystemet som vi känner det idag.

Boken innehåller kapitel om flera viktiga områden, bland annat skolans och utbildningens utveckling ur ett historiskt perspektiv, läroplansteori och didaktik, lärande individ, skoljuridik, kunskapsevaluering i både svensk och internationell kontext, utbildningspolitik, mångkulturalitet, social segregering och genusfrågor.

I den femte utgåvan av denna stående klassiker har vi lagt till ett helt nytt kapitel om skoljuridik, och reviderat kapitlen om utbildningssociologi, mångkulturalitet, genus och framtidens skola. Vi har också beaktat den snabba utvecklingen inom medierna och det ökade fokus på hälsa som nu finns i skollagen; dessa aspekter har nu integrerats i flera kapitel.

"Lärande skola bildning" är strukturerad i fem delar:

  1. Skolans framväxt och utformning
  2. Lärande och undervisning
  3. Utbildning och kulturell reproduktion
  4. Utvärdering, bedömning och resultat
  5. Politisk styrning och skolledning

Redaktörerna för denna bok är Ulf P. Lundgren, professor emeritus i pedagogik vid Uppsala universitet, Roger Säljö, professor i pedagogik och pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och Caroline Liberg, professor emerita i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet. De andra författarna arbetar inom lärarutbildning och relaterade forskningsområden.

"Lärande skola bildning" är en grundläggande bok som utforskar skolans utveckling och historia utifrån ett globalt perspektiv, och ger en detaljerad översikt över det svenska skolsystemet som vi känner det idag.

Boken innehåller kapitel om flera viktiga områden, bland annat skolans och utbildningens utveckling ur ett historiskt perspektiv, läroplansteori och didaktik, lärande individ, skoljuridik, kunskapsevaluering i både svensk och internationell kontext, utbildningspolitik, mångkulturalitet, social segregering och genusfrågor.

I den femte utgåvan av denna stående klassiker har vi lagt till ett helt nytt kapitel om skoljuridik, och reviderat kapitlen om utbildningssociologi, mångkulturalitet, genus och framtidens skola. Vi har också beaktat den snabba utvecklingen inom medierna och det ökade fokus på hälsa som nu finns i skollagen; dessa aspekter har nu integrerats i flera kapitel.

"Lärande skola bildning" är strukturerad i fem delar:

  1. Skolans framväxt och utformning
  2. Lärande och undervisning
  3. Utbildning och kulturell reproduktion
  4. Utvärdering, bedömning och resultat
  5. Politisk styrning och skolledning

Redaktörerna för denna bok är Ulf P. Lundgren, professor emeritus i pedagogik vid Uppsala universitet, Roger Säljö, professor i pedagogik och pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och Caroline Liberg, professor emerita i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet. De andra författarna arbetar inom lärarutbildning och relaterade forskningsområden.

Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789127827974
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 815 st
5 upplagor
Upplaga 4 (2017)
från 119 kr
Upplaga 3 (2014)
från 119 kr
Upplaga 2 (2012)
från 95 kr
Upplaga 1 (2010)
från 139 kr
Visa alla upplagor

"Lärande skola bildning" är en grundläggande bok som utforskar skolans utveckling och historia utifrån ett globalt perspektiv, och ger en detaljerad översikt över det svenska skolsystemet som vi känner det idag.

Boken innehåller kapitel om flera viktiga områden, bland annat skolans och utbildningens utveckling ur ett historiskt perspektiv, läroplansteori och didaktik, lärande individ, skoljuridik, kunskapsevaluering i både svensk och internationell kontext, utbildningspolitik, mångkulturalitet, social segregering och genusfrågor.

I den femte utgåvan av denna stående klassiker har vi lagt till ett helt nytt kapitel om skoljuridik, och reviderat kapitlen om utbildningssociologi, mångkulturalitet, genus och framtidens skola. Vi har också beaktat den snabba utvecklingen inom medierna och det ökade fokus på hälsa som nu finns i skollagen; dessa aspekter har nu integrerats i flera kapitel.

"Lärande skola bildning" är strukturerad i fem delar:

  1. Skolans framväxt och utformning
  2. Lärande och undervisning
  3. Utbildning och kulturell reproduktion
  4. Utvärdering, bedömning och resultat
  5. Politisk styrning och skolledning

Redaktörerna för denna bok är Ulf P. Lundgren, professor emeritus i pedagogik vid Uppsala universitet, Roger Säljö, professor i pedagogik och pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och Caroline Liberg, professor emerita i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet. De andra författarna arbetar inom lärarutbildning och relaterade forskningsområden.

"Lärande skola bildning" är en grundläggande bok som utforskar skolans utveckling och historia utifrån ett globalt perspektiv, och ger en detaljerad översikt över det svenska skolsystemet som vi känner det idag.

Boken innehåller kapitel om flera viktiga områden, bland annat skolans och utbildningens utveckling ur ett historiskt perspektiv, läroplansteori och didaktik, lärande individ, skoljuridik, kunskapsevaluering i både svensk och internationell kontext, utbildningspolitik, mångkulturalitet, social segregering och genusfrågor.

I den femte utgåvan av denna stående klassiker har vi lagt till ett helt nytt kapitel om skoljuridik, och reviderat kapitlen om utbildningssociologi, mångkulturalitet, genus och framtidens skola. Vi har också beaktat den snabba utvecklingen inom medierna och det ökade fokus på hälsa som nu finns i skollagen; dessa aspekter har nu integrerats i flera kapitel.

"Lärande skola bildning" är strukturerad i fem delar:

  1. Skolans framväxt och utformning
  2. Lärande och undervisning
  3. Utbildning och kulturell reproduktion
  4. Utvärdering, bedömning och resultat
  5. Politisk styrning och skolledning

Redaktörerna för denna bok är Ulf P. Lundgren, professor emeritus i pedagogik vid Uppsala universitet, Roger Säljö, professor i pedagogik och pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och Caroline Liberg, professor emerita i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet. De andra författarna arbetar inom lärarutbildning och relaterade forskningsområden.

Begagnad bok
455 kr579 krSpara 124 kr (22%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
455 kr579 krSpara 124 kr (22%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar