Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass; Jim Collins; 2001
spara 34%
5+ säljare

Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass Upplaga 10

av Jim Collins
Good to Great presenterar resultaten av ett femårigt forskningsprojekt. Collins har identifierat samtliga börsnoterade amerikanska företag som uppfyllt två kriterier. Det första är att de under minst femton år varit ganska "vanliga" företag med börskurser som skvalpat runt index. Men sedan har något hänt. Efter en brytpunkt har de under minst femton år i rad haft en kursutveckling som varit minst tre gånger bättre än index. Collins fann elva företag som uppfyllde dessa kriterier. Vad är det som skiljer dessa företag från andra? Hur tar man språnget från "Good to Great"? Det är den frågan Collins försöker besvara.

Jim Collins internationella genombrott kom genom boken "Built to Last - Successful Habits of Visionary Companies" (1994) skriven tillsammans Stanfordkollegan Jerry Porras.
Good to Great presenterar resultaten av ett femårigt forskningsprojekt. Collins har identifierat samtliga börsnoterade amerikanska företag som uppfyllt två kriterier. Det första är att de under minst femton år varit ganska "vanliga" företag med börskurser som skvalpat runt index. Men sedan har något hänt. Efter en brytpunkt har de under minst femton år i rad haft en kursutveckling som varit minst tre gånger bättre än index. Collins fann elva företag som uppfyllde dessa kriterier. Vad är det som skiljer dessa företag från andra? Hur tar man språnget från "Good to Great"? Det är den frågan Collins försöker besvara.

Jim Collins internationella genombrott kom genom boken "Built to Last - Successful Habits of Visionary Companies" (1994) skriven tillsammans Stanfordkollegan Jerry Porras.
Upplaga: 10e upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789189388109
Förlag: BookHouse Editions
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 322 st
Good to Great presenterar resultaten av ett femårigt forskningsprojekt. Collins har identifierat samtliga börsnoterade amerikanska företag som uppfyllt två kriterier. Det första är att de under minst femton år varit ganska "vanliga" företag med börskurser som skvalpat runt index. Men sedan har något hänt. Efter en brytpunkt har de under minst femton år i rad haft en kursutveckling som varit minst tre gånger bättre än index. Collins fann elva företag som uppfyllde dessa kriterier. Vad är det som skiljer dessa företag från andra? Hur tar man språnget från "Good to Great"? Det är den frågan Collins försöker besvara.

Jim Collins internationella genombrott kom genom boken "Built to Last - Successful Habits of Visionary Companies" (1994) skriven tillsammans Stanfordkollegan Jerry Porras.
Good to Great presenterar resultaten av ett femårigt forskningsprojekt. Collins har identifierat samtliga börsnoterade amerikanska företag som uppfyllt två kriterier. Det första är att de under minst femton år varit ganska "vanliga" företag med börskurser som skvalpat runt index. Men sedan har något hänt. Efter en brytpunkt har de under minst femton år i rad haft en kursutveckling som varit minst tre gånger bättre än index. Collins fann elva företag som uppfyllde dessa kriterier. Vad är det som skiljer dessa företag från andra? Hur tar man språnget från "Good to Great"? Det är den frågan Collins försöker besvara.

Jim Collins internationella genombrott kom genom boken "Built to Last - Successful Habits of Visionary Companies" (1994) skriven tillsammans Stanfordkollegan Jerry Porras.
Begagnad bok
169 kr255 krSpara 86 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr255 krSpara 86 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar