Strategic Market Management: Global Perspectives; Damien McLoughlin, David A. Aaker; 2010
spara 50%
5+ säljare

Strategic Market Management: Global Perspectives Upplaga 1

av Damien McLoughlin, David A. Aaker

Utveckling och implementering av strategier är nu mycket annorlunda än det var för bara några årtionden sedan, när affärsmiljöerna var mer stabila och enklare. Varje marknad kan nu beskrivas som dynamisk. Som ett resultat behöver företag kunna anpassa strategier för att förbli relevanta. Det är en utmanande men spännande tid, full av möjligheter såväl som hot. Strategic Market Management: Global Perspectives är motiverad av de strategiska utmaningarna som skapas av marknadernas dynamiska natur. Premissen är att alla traditionella verktyg för strategisk ledning antingen inte är tillämpliga eller behöver anpassas till en mer dynamisk kontext.

De unika aspekterna av boken inkluderar dess inkludering av:

  • En affärsstrategidefinition som inkluderar produkt-/marknadsomfång, värdeerbjudande och tillgångar och kompetenser.
  • En strukturerad strategisk analys inklusive en detaljerad kund-, konkurrent-, marknads- och miljöanalys som leder till förståelse av marknadsdynamik som stöds av ett sammanfattningsflödesschema, en uppsättning agendor för att starta processen och en uppsättning planeringsformulär.
  • Koncept för strategiskt åtagande, opportunism och anpassningsförmåga och hur de kan och bör kombineras.
  • Grunden för ett värdeerbjudande och starka varumärken. En strategi utan ett övertygande värdeerbjudande kommer inte att vara marknadsdriven eller framgångsrik. Varumärkestillgångar som stödjer en affärsstrategi behöver utvecklas.
  • Skapa synergisk marknadsföring med siloorganisationer definierade av produkter eller länder. Alla organisationer har flera produkter och marknader och att skapa samarbete och kommunikation istället för konkurrens och isolering blir en nödvändighet.

Denna bok är nödvändig läsning för studenter på strategi- och marknadsföringskurser på grundnivå samt MBA.

Utveckling och implementering av strategier är nu mycket annorlunda än det var för bara några årtionden sedan, när affärsmiljöerna var mer stabila och enklare. Varje marknad kan nu beskrivas som dynamisk. Som ett resultat behöver företag kunna anpassa strategier för att förbli relevanta. Det är en utmanande men spännande tid, full av möjligheter såväl som hot. Strategic Market Management: Global Perspectives är motiverad av de strategiska utmaningarna som skapas av marknadernas dynamiska natur. Premissen är att alla traditionella verktyg för strategisk ledning antingen inte är tillämpliga eller behöver anpassas till en mer dynamisk kontext.

De unika aspekterna av boken inkluderar dess inkludering av:

  • En affärsstrategidefinition som inkluderar produkt-/marknadsomfång, värdeerbjudande och tillgångar och kompetenser.
  • En strukturerad strategisk analys inklusive en detaljerad kund-, konkurrent-, marknads- och miljöanalys som leder till förståelse av marknadsdynamik som stöds av ett sammanfattningsflödesschema, en uppsättning agendor för att starta processen och en uppsättning planeringsformulär.
  • Koncept för strategiskt åtagande, opportunism och anpassningsförmåga och hur de kan och bör kombineras.
  • Grunden för ett värdeerbjudande och starka varumärken. En strategi utan ett övertygande värdeerbjudande kommer inte att vara marknadsdriven eller framgångsrik. Varumärkestillgångar som stödjer en affärsstrategi behöver utvecklas.
  • Skapa synergisk marknadsföring med siloorganisationer definierade av produkter eller länder. Alla organisationer har flera produkter och marknader och att skapa samarbete och kommunikation istället för konkurrens och isolering blir en nödvändighet.

Denna bok är nödvändig läsning för studenter på strategi- och marknadsföringskurser på grundnivå samt MBA.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9780470689752
Förlag: John Wiley & Sons
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 416 st

Utveckling och implementering av strategier är nu mycket annorlunda än det var för bara några årtionden sedan, när affärsmiljöerna var mer stabila och enklare. Varje marknad kan nu beskrivas som dynamisk. Som ett resultat behöver företag kunna anpassa strategier för att förbli relevanta. Det är en utmanande men spännande tid, full av möjligheter såväl som hot. Strategic Market Management: Global Perspectives är motiverad av de strategiska utmaningarna som skapas av marknadernas dynamiska natur. Premissen är att alla traditionella verktyg för strategisk ledning antingen inte är tillämpliga eller behöver anpassas till en mer dynamisk kontext.

De unika aspekterna av boken inkluderar dess inkludering av:

  • En affärsstrategidefinition som inkluderar produkt-/marknadsomfång, värdeerbjudande och tillgångar och kompetenser.
  • En strukturerad strategisk analys inklusive en detaljerad kund-, konkurrent-, marknads- och miljöanalys som leder till förståelse av marknadsdynamik som stöds av ett sammanfattningsflödesschema, en uppsättning agendor för att starta processen och en uppsättning planeringsformulär.
  • Koncept för strategiskt åtagande, opportunism och anpassningsförmåga och hur de kan och bör kombineras.
  • Grunden för ett värdeerbjudande och starka varumärken. En strategi utan ett övertygande värdeerbjudande kommer inte att vara marknadsdriven eller framgångsrik. Varumärkestillgångar som stödjer en affärsstrategi behöver utvecklas.
  • Skapa synergisk marknadsföring med siloorganisationer definierade av produkter eller länder. Alla organisationer har flera produkter och marknader och att skapa samarbete och kommunikation istället för konkurrens och isolering blir en nödvändighet.

Denna bok är nödvändig läsning för studenter på strategi- och marknadsföringskurser på grundnivå samt MBA.

Utveckling och implementering av strategier är nu mycket annorlunda än det var för bara några årtionden sedan, när affärsmiljöerna var mer stabila och enklare. Varje marknad kan nu beskrivas som dynamisk. Som ett resultat behöver företag kunna anpassa strategier för att förbli relevanta. Det är en utmanande men spännande tid, full av möjligheter såväl som hot. Strategic Market Management: Global Perspectives är motiverad av de strategiska utmaningarna som skapas av marknadernas dynamiska natur. Premissen är att alla traditionella verktyg för strategisk ledning antingen inte är tillämpliga eller behöver anpassas till en mer dynamisk kontext.

De unika aspekterna av boken inkluderar dess inkludering av:

  • En affärsstrategidefinition som inkluderar produkt-/marknadsomfång, värdeerbjudande och tillgångar och kompetenser.
  • En strukturerad strategisk analys inklusive en detaljerad kund-, konkurrent-, marknads- och miljöanalys som leder till förståelse av marknadsdynamik som stöds av ett sammanfattningsflödesschema, en uppsättning agendor för att starta processen och en uppsättning planeringsformulär.
  • Koncept för strategiskt åtagande, opportunism och anpassningsförmåga och hur de kan och bör kombineras.
  • Grunden för ett värdeerbjudande och starka varumärken. En strategi utan ett övertygande värdeerbjudande kommer inte att vara marknadsdriven eller framgångsrik. Varumärkestillgångar som stödjer en affärsstrategi behöver utvecklas.
  • Skapa synergisk marknadsföring med siloorganisationer definierade av produkter eller länder. Alla organisationer har flera produkter och marknader och att skapa samarbete och kommunikation istället för konkurrens och isolering blir en nödvändighet.

Denna bok är nödvändig läsning för studenter på strategi- och marknadsföringskurser på grundnivå samt MBA.

Begagnad bok
389 kr766 krSpara 377 kr (50%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
389 kr766 krSpara 377 kr (50%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar