H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande!; Gunilla Eek, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid; 2013
5 säljare

H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! Upplaga 1

av Gunilla Eek, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid
I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga av seriens böcker varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning. I den andra upplagan av Praktisk marknadsföring 2 har vi uppdaterat exempel och tabeller och ändrat uppgifter som blivit daterade.

Läs mer
Varje dag kommer vi som konsumenter i kontakt med en stor mängd produkter och produkterbjudanden. För den som vill sälja någonting gäller det att hitta sätt att avvika från mängden, att sticka ut.
H2000 Praktisk marknadsföring 2 – kommunicera säljande är fylld med fakta och praktiska råd om hur, var och när butikens marknadsföring bör genomföras för att ge bästa resultat.
Nyckelord är butiksprofilering, affärsidé, planering, intern och extern kommunikation, sälj- och marknadsplanering, omvärldsanalys och marknadsundersökning samt etiska frågeställningar och lagstiftning kopplad till handel.
Till faktaboken kommer även en lärarhandledning.

Om författarna
Författare till boken är Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Anders är konsult och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är gymnasielärare i handel och har lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Susanne är butikskonsult med eget företag inom butikskommunikation och gymnasielärare i handel.
I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga av seriens böcker varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning. I den andra upplagan av Praktisk marknadsföring 2 har vi uppdaterat exempel och tabeller och ändrat uppgifter som blivit daterade.

Läs mer
Varje dag kommer vi som konsumenter i kontakt med en stor mängd produkter och produkterbjudanden. För den som vill sälja någonting gäller det att hitta sätt att avvika från mängden, att sticka ut.
H2000 Praktisk marknadsföring 2 – kommunicera säljande är fylld med fakta och praktiska råd om hur, var och när butikens marknadsföring bör genomföras för att ge bästa resultat.
Nyckelord är butiksprofilering, affärsidé, planering, intern och extern kommunikation, sälj- och marknadsplanering, omvärldsanalys och marknadsundersökning samt etiska frågeställningar och lagstiftning kopplad till handel.
Till faktaboken kommer även en lärarhandledning.

Om författarna
Författare till boken är Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Anders är konsult och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är gymnasielärare i handel och har lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Susanne är butikskonsult med eget företag inom butikskommunikation och gymnasielärare i handel.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789147110216
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 320 st
I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga av seriens böcker varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning. I den andra upplagan av Praktisk marknadsföring 2 har vi uppdaterat exempel och tabeller och ändrat uppgifter som blivit daterade.

Läs mer
Varje dag kommer vi som konsumenter i kontakt med en stor mängd produkter och produkterbjudanden. För den som vill sälja någonting gäller det att hitta sätt att avvika från mängden, att sticka ut.
H2000 Praktisk marknadsföring 2 – kommunicera säljande är fylld med fakta och praktiska råd om hur, var och när butikens marknadsföring bör genomföras för att ge bästa resultat.
Nyckelord är butiksprofilering, affärsidé, planering, intern och extern kommunikation, sälj- och marknadsplanering, omvärldsanalys och marknadsundersökning samt etiska frågeställningar och lagstiftning kopplad till handel.
Till faktaboken kommer även en lärarhandledning.

Om författarna
Författare till boken är Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Anders är konsult och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är gymnasielärare i handel och har lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Susanne är butikskonsult med eget företag inom butikskommunikation och gymnasielärare i handel.
I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga av seriens böcker varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning. I den andra upplagan av Praktisk marknadsföring 2 har vi uppdaterat exempel och tabeller och ändrat uppgifter som blivit daterade.

Läs mer
Varje dag kommer vi som konsumenter i kontakt med en stor mängd produkter och produkterbjudanden. För den som vill sälja någonting gäller det att hitta sätt att avvika från mängden, att sticka ut.
H2000 Praktisk marknadsföring 2 – kommunicera säljande är fylld med fakta och praktiska råd om hur, var och när butikens marknadsföring bör genomföras för att ge bästa resultat.
Nyckelord är butiksprofilering, affärsidé, planering, intern och extern kommunikation, sälj- och marknadsplanering, omvärldsanalys och marknadsundersökning samt etiska frågeställningar och lagstiftning kopplad till handel.
Till faktaboken kommer även en lärarhandledning.

Om författarna
Författare till boken är Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Anders är konsult och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är gymnasielärare i handel och har lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Susanne är butikskonsult med eget företag inom butikskommunikation och gymnasielärare i handel.
Begagnad bok
349 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
349 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar