Handboken : den systematiskt planerade läraren; Lena De Ron, Maria Feldt; 2017
1 säljare

Handboken : den systematiskt planerade läraren

av Lena De Ron, Maria Feldt
Kunskapsbedömning i hem- och konsumentkunskap är komplext, en tydlig struktur underlättar därför det dagliga undervisnings- och bedömningsarbetet. HANDBOKEN – den systematiskt planerande läraren baseras på styrdokumenten och kan användas både vid planering av, direkt i och efter undervisning. Förhoppningen är att materialet blir ett konkret redskap i den egna verksamheten. Författarna är hushållslärare och har under många år arbetat med didaktisk ämnesutveckling i hem- och konsumentkunskap, bl.a. med Skolverkets första bedömningsstöd i ämnet samt vid tillkomst och revidering av Lpo 94, 2000 och Lgr 11. De har tillsammans skrivit boken Lära och bedöma i hem och konsumentkunskap Lgr 11 – att utveckla och synliggöra förmågor i undervisningen.    
Kunskapsbedömning i hem- och konsumentkunskap är komplext, en tydlig struktur underlättar därför det dagliga undervisnings- och bedömningsarbetet. HANDBOKEN – den systematiskt planerande läraren baseras på styrdokumenten och kan användas både vid planering av, direkt i och efter undervisning. Förhoppningen är att materialet blir ett konkret redskap i den egna verksamheten. Författarna är hushållslärare och har under många år arbetat med didaktisk ämnesutveckling i hem- och konsumentkunskap, bl.a. med Skolverkets första bedömningsstöd i ämnet samt vid tillkomst och revidering av Lpo 94, 2000 och Lgr 11. De har tillsammans skrivit boken Lära och bedöma i hem och konsumentkunskap Lgr 11 – att utveckla och synliggöra förmågor i undervisningen.    
Utgiven: 2017
ISBN: 9789188713711
Förlag: Vulkan
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 46 st
Kunskapsbedömning i hem- och konsumentkunskap är komplext, en tydlig struktur underlättar därför det dagliga undervisnings- och bedömningsarbetet. HANDBOKEN – den systematiskt planerande läraren baseras på styrdokumenten och kan användas både vid planering av, direkt i och efter undervisning. Förhoppningen är att materialet blir ett konkret redskap i den egna verksamheten. Författarna är hushållslärare och har under många år arbetat med didaktisk ämnesutveckling i hem- och konsumentkunskap, bl.a. med Skolverkets första bedömningsstöd i ämnet samt vid tillkomst och revidering av Lpo 94, 2000 och Lgr 11. De har tillsammans skrivit boken Lära och bedöma i hem och konsumentkunskap Lgr 11 – att utveckla och synliggöra förmågor i undervisningen.    
Kunskapsbedömning i hem- och konsumentkunskap är komplext, en tydlig struktur underlättar därför det dagliga undervisnings- och bedömningsarbetet. HANDBOKEN – den systematiskt planerande läraren baseras på styrdokumenten och kan användas både vid planering av, direkt i och efter undervisning. Förhoppningen är att materialet blir ett konkret redskap i den egna verksamheten. Författarna är hushållslärare och har under många år arbetat med didaktisk ämnesutveckling i hem- och konsumentkunskap, bl.a. med Skolverkets första bedömningsstöd i ämnet samt vid tillkomst och revidering av Lpo 94, 2000 och Lgr 11. De har tillsammans skrivit boken Lära och bedöma i hem och konsumentkunskap Lgr 11 – att utveckla och synliggöra förmågor i undervisningen.    
Begagnad bok
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar