History marketing : företagens historia som strategisk tillgång; Anders Sjöman; 2023
History marketing : företagens historia som strategisk tillgång; Anders Sjöman; 2023

History marketing : företagens historia som strategisk tillgångUpplaga 1

av Anders Sjöman

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2023
  • ISBN: 9789198816785
  • Sidor: 197 st
  • Förlag: Förlaget Näringslivshistoria
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Alla företag har en unik historia. Rätt hanterad blir den en strategisk tillgång som företag och organisationer kan utnyttja för sin tillväxt. Historien kan användas för att bygga varumärke och lyfta marknadsföringen. Den kan stärka organisationen med alla dess medarbetare. Dessutom kan historien hjälpa företag att möta förändringar och hantera risk. Inte illa för en tillgång som växer bara för att verksamheten fortsätter framåt! Den här boken visar på alla möjligheter som finns i ett aktivt, affärsstödjande historiebruk eller history marketing. Det är en bok för företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer, företagsjurister, personalchefer och alla entreprenörer som undrar hur historien kan skapa värde för just deras företag. Sagt om boken: Denna banbrytande bok är grundläggande läsning för den som vill använda den mest värdefulla och samtidigt mest underskattade tillgång som ett företag har: sin historia. /Alexander L. Bieri, ordförande Section on Business Archives ICA och curator på The Roche Historical Collection and Archive Den ABSOLUT perfekta guiden till history marketing. /Lovisa Kragerud, Corporate Archivist & Chief Storyteller, The Absolut Company Det är boken jag själv alltid velat skriva! Efter att i snart 30 år vårdat arkiven hos Coca-Cola och Ford Motor var det fantastiskt att se de principer vi tillämpat varje dag sammanfattade på ett så genomtänkt och lättillgängligt sätt. /Ted Ryan, Archives and Heritage Brand Manager, Ford Motor Company

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om History marketing : företagens historia som strategisk tillgång (2023)

I oktober 2023 släpptes boken History marketing : företagens historia som strategisk tillgång skriven av Anders Sjöman. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 197 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Förlaget Näringslivshistoria.

Köp boken History marketing : företagens historia som strategisk tillgång på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till History marketing : företagens historia som strategisk tillgång (Upplaga 1)

Harvard

Sjöman, A. (2023). History marketing : företagens historia som strategisk tillgång. 1:a uppl. Förlaget Näringslivshistoria.

Oxford

Sjöman, Anders, History marketing : företagens historia som strategisk tillgång, 1 uppl. (Förlaget Näringslivshistoria, 2023).

APA

Sjöman, A. (2023). History marketing : företagens historia som strategisk tillgång (1:a uppl.). Förlaget Näringslivshistoria.

Vancouver

Sjöman A. History marketing : företagens historia som strategisk tillgång. 1:a uppl. Förlaget Näringslivshistoria; 2023.