Kollektivt lärande - i arbetslivet; Otto Granberg, Jon Ohlsson, Susanne Andersson, Marianne Döös, Pär Larsson, Camilla Thunborg, Lena Wilhelmson; 2021
endast ny

Kollektivt lärande - i arbetslivet Upplaga 2

av Otto Granberg, Jon Ohlsson, Susanne Andersson, Marianne Döös, Pär Larsson
m.fl.

Denna bok fokuserar på kollektivt lärande, grundad på aktuell organisationspedagogisk forskning kring vuxnas lärande inom arbetslivet och organisationer. Huvudsyftet är att ge insikt i kollektiva lärprocesser och uppmuntra till konkret utvecklingsarbete för att främja sådant lärande. Varje kapitel tar upp ett viktigt tema inom kollektivt lärande, som till exempel utveckling av kollektiv kompetens, kollektiva identiteter, förändringsprocesser och ledarskapets inflytande på kollektivt lärande.

I denna andra utgåva har boken berikats med ett helt nytt kapitel kring organisationspedagogiska koncept. Dessutom har befintliga kapitel uppdaterats och reviderats för att ge en djupare förståelse av temat och för att göra boken ännu mer relevant inom utbildningssektorn vid svenska lärosäten.

Boken är särskilt lämpad för studenter vid universitet och högskolor som inriktar sig mot arbetsliv, lärande, personal- och organisationsutveckling. Men även chefer och ledare inom olika verksamhetsområden kan dra nytta av dess innehåll för att driva praktiskt utvecklingsarbete inom sina organisationer.

Denna bok fokuserar på kollektivt lärande, grundad på aktuell organisationspedagogisk forskning kring vuxnas lärande inom arbetslivet och organisationer. Huvudsyftet är att ge insikt i kollektiva lärprocesser och uppmuntra till konkret utvecklingsarbete för att främja sådant lärande. Varje kapitel tar upp ett viktigt tema inom kollektivt lärande, som till exempel utveckling av kollektiv kompetens, kollektiva identiteter, förändringsprocesser och ledarskapets inflytande på kollektivt lärande.

I denna andra utgåva har boken berikats med ett helt nytt kapitel kring organisationspedagogiska koncept. Dessutom har befintliga kapitel uppdaterats och reviderats för att ge en djupare förståelse av temat och för att göra boken ännu mer relevant inom utbildningssektorn vid svenska lärosäten.

Boken är särskilt lämpad för studenter vid universitet och högskolor som inriktar sig mot arbetsliv, lärande, personal- och organisationsutveckling. Men även chefer och ledare inom olika verksamhetsområden kan dra nytta av dess innehåll för att driva praktiskt utvecklingsarbete inom sina organisationer.

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144140360
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 206 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2016)
från 129 kr
Upplaga 2 (2021)
331 kr (endast ny)

Denna bok fokuserar på kollektivt lärande, grundad på aktuell organisationspedagogisk forskning kring vuxnas lärande inom arbetslivet och organisationer. Huvudsyftet är att ge insikt i kollektiva lärprocesser och uppmuntra till konkret utvecklingsarbete för att främja sådant lärande. Varje kapitel tar upp ett viktigt tema inom kollektivt lärande, som till exempel utveckling av kollektiv kompetens, kollektiva identiteter, förändringsprocesser och ledarskapets inflytande på kollektivt lärande.

I denna andra utgåva har boken berikats med ett helt nytt kapitel kring organisationspedagogiska koncept. Dessutom har befintliga kapitel uppdaterats och reviderats för att ge en djupare förståelse av temat och för att göra boken ännu mer relevant inom utbildningssektorn vid svenska lärosäten.

Boken är särskilt lämpad för studenter vid universitet och högskolor som inriktar sig mot arbetsliv, lärande, personal- och organisationsutveckling. Men även chefer och ledare inom olika verksamhetsområden kan dra nytta av dess innehåll för att driva praktiskt utvecklingsarbete inom sina organisationer.

Denna bok fokuserar på kollektivt lärande, grundad på aktuell organisationspedagogisk forskning kring vuxnas lärande inom arbetslivet och organisationer. Huvudsyftet är att ge insikt i kollektiva lärprocesser och uppmuntra till konkret utvecklingsarbete för att främja sådant lärande. Varje kapitel tar upp ett viktigt tema inom kollektivt lärande, som till exempel utveckling av kollektiv kompetens, kollektiva identiteter, förändringsprocesser och ledarskapets inflytande på kollektivt lärande.

I denna andra utgåva har boken berikats med ett helt nytt kapitel kring organisationspedagogiska koncept. Dessutom har befintliga kapitel uppdaterats och reviderats för att ge en djupare förståelse av temat och för att göra boken ännu mer relevant inom utbildningssektorn vid svenska lärosäten.

Boken är särskilt lämpad för studenter vid universitet och högskolor som inriktar sig mot arbetsliv, lärande, personal- och organisationsutveckling. Men även chefer och ledare inom olika verksamhetsområden kan dra nytta av dess innehåll för att driva praktiskt utvecklingsarbete inom sina organisationer.

Ny bok
315 kr331 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
315 kr331 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)