Hur och när lär sig elever?; Gerd Arfwedson; 1992
2 säljare

Hur och när lär sig elever? Upplaga 1

av Gerd Arfwedson
I Hur och när lär sig elever? presenteras den senaste internationella litteraturen inom den kognitiva forskningen – från Piaget till Mayers begreppskartor. Författaren anlägger ett kritiskt analytiskt perspektiv. Läsaren får en bred presentation av forskningen kring elevers sätt att tänka i skilda skolämnen och hur de förvärvar och använder olika typer av kunskap. En omfattande litteraturförteckning ger uppslag för vidare studier. Författarpresentation Gerd B. Arfwedson är fil.dr i pedagogik och verksam vid Lärarhögskolan i Stockholm.
I Hur och när lär sig elever? presenteras den senaste internationella litteraturen inom den kognitiva forskningen – från Piaget till Mayers begreppskartor. Författaren anlägger ett kritiskt analytiskt perspektiv. Läsaren får en bred presentation av forskningen kring elevers sätt att tänka i skilda skolämnen och hur de förvärvar och använder olika typer av kunskap. En omfattande litteraturförteckning ger uppslag för vidare studier. Författarpresentation Gerd B. Arfwedson är fil.dr i pedagogik och verksam vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1992
ISBN: 9789176562826
Förlag: Stockholms Universitets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 199 st
I Hur och när lär sig elever? presenteras den senaste internationella litteraturen inom den kognitiva forskningen – från Piaget till Mayers begreppskartor. Författaren anlägger ett kritiskt analytiskt perspektiv. Läsaren får en bred presentation av forskningen kring elevers sätt att tänka i skilda skolämnen och hur de förvärvar och använder olika typer av kunskap. En omfattande litteraturförteckning ger uppslag för vidare studier. Författarpresentation Gerd B. Arfwedson är fil.dr i pedagogik och verksam vid Lärarhögskolan i Stockholm.
I Hur och när lär sig elever? presenteras den senaste internationella litteraturen inom den kognitiva forskningen – från Piaget till Mayers begreppskartor. Författaren anlägger ett kritiskt analytiskt perspektiv. Läsaren får en bred presentation av forskningen kring elevers sätt att tänka i skilda skolämnen och hur de förvärvar och använder olika typer av kunskap. En omfattande litteraturförteckning ger uppslag för vidare studier. Författarpresentation Gerd B. Arfwedson är fil.dr i pedagogik och verksam vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Begagnad bok
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar