Interaktion i pedagogiska sammanhang; Sverker Lindblad, Fritjof Sahlström; 2001
5+ säljare

Interaktion i pedagogiska sammanhang Upplaga 1

av Sverker Lindblad, Fritjof Sahlström
Hur går det till när barn leker eller när ungdomar samtalar i skolan, och vad betyder leken och samtalen för deras lärande, socialisation och identitetsskapande? I boken presenteras ett perspektiv för att svara på sådana frågor.

Läs mer
Författarna redovisar undersökningar från förskola, skola och fritidshem som på olika sätt beskriver hur komplex den pedagogiska vardagen är, och att det är nödvändigt att ompröva gamla ”sanningar” i synen på barns och ungdomars sociala samspel.

Om författarna
Huvudredaktörer är Sverker Lindblad, professor i pedagogik vid Göteborgs universitet, och Fritjof Sahlström, forskare vid Pedagogiska institutionen, Uppsala universitet.
Hur går det till när barn leker eller när ungdomar samtalar i skolan, och vad betyder leken och samtalen för deras lärande, socialisation och identitetsskapande? I boken presenteras ett perspektiv för att svara på sådana frågor.

Läs mer
Författarna redovisar undersökningar från förskola, skola och fritidshem som på olika sätt beskriver hur komplex den pedagogiska vardagen är, och att det är nödvändigt att ompröva gamla ”sanningar” i synen på barns och ungdomars sociala samspel.

Om författarna
Huvudredaktörer är Sverker Lindblad, professor i pedagogik vid Göteborgs universitet, och Fritjof Sahlström, forskare vid Pedagogiska institutionen, Uppsala universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789147049837
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 192 st
Hur går det till när barn leker eller när ungdomar samtalar i skolan, och vad betyder leken och samtalen för deras lärande, socialisation och identitetsskapande? I boken presenteras ett perspektiv för att svara på sådana frågor.

Läs mer
Författarna redovisar undersökningar från förskola, skola och fritidshem som på olika sätt beskriver hur komplex den pedagogiska vardagen är, och att det är nödvändigt att ompröva gamla ”sanningar” i synen på barns och ungdomars sociala samspel.

Om författarna
Huvudredaktörer är Sverker Lindblad, professor i pedagogik vid Göteborgs universitet, och Fritjof Sahlström, forskare vid Pedagogiska institutionen, Uppsala universitet.
Hur går det till när barn leker eller när ungdomar samtalar i skolan, och vad betyder leken och samtalen för deras lärande, socialisation och identitetsskapande? I boken presenteras ett perspektiv för att svara på sådana frågor.

Läs mer
Författarna redovisar undersökningar från förskola, skola och fritidshem som på olika sätt beskriver hur komplex den pedagogiska vardagen är, och att det är nödvändigt att ompröva gamla ”sanningar” i synen på barns och ungdomars sociala samspel.

Om författarna
Huvudredaktörer är Sverker Lindblad, professor i pedagogik vid Göteborgs universitet, och Fritjof Sahlström, forskare vid Pedagogiska institutionen, Uppsala universitet.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar