Internet, medier och kommunikation; Peter Dahlgren; 2002
Internet, medier och kommunikation; Peter Dahlgren; 2002

Internet, medier och kommunikationUpplaga 1

av Peter Dahlgren

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789144041056
  • Sidor: 384 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Internet håller på att omvandla världen i många avseenden. Denna antologi analyserar internetrevolutionen utifrån ett media- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. Betoningen ligger på samspelet mellan Internet och dess olika samhälleliga och kulturella omständigheter, dvs. på hur nätanvändning äger rum under – och formas av – specifika sammanhang och hur denna användning i sin tur inverkar på dessa sammanhang. Boken riktar sig i första hand till studenter inom medie- och kommunikationsvetenskap och andra ämnen som behandlar Internet. Den lämpar sig också för andra intresserade som vill fördjupa sig i den mediala omdaning som nu sker.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Internet, medier och kommunikation (2002)

I april 2002 släpptes boken Internet, medier och kommunikation skriven av Peter Dahlgren. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 384 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Internet, medier och kommunikation på Studentapan och spara pengar.

Referera till Internet, medier och kommunikation (Upplaga 1)

Harvard

Dahlgren, P. (2002). Internet, medier och kommunikation. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Dahlgren, Peter, Internet, medier och kommunikation, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2002).

APA

Dahlgren, P. (2002). Internet, medier och kommunikation (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Dahlgren P. Internet, medier och kommunikation. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2002.