Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning; Malin Edmar; 2015
5+ säljare

Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning Upplaga 5

av Malin Edmar
Syftet med Internetpublicering och sociala medier är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster samt ge en praktisk tillämpning av juridiken på internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Ett kapitel består dessutom av frågor och svar på om vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet. I boken besvaras exempelvis följande frågor:

• Vem äger en webbproduktion?
• När är det förtal på Facebook?
• Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
• Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
• För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
• Hur får man marknadsföra en vara på internet?
• Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
• Vilket lands lag gäller för en webbplats?
• Vad är ett domännamn rent juridiskt?
• Hur bör de allmänna villkoren utformas om man säljer en vara eller tjänst över internet?

Slut i lager. Ny, reviderad upplaga utkommer april/maj 2018.
Syftet med Internetpublicering och sociala medier är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster samt ge en praktisk tillämpning av juridiken på internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Ett kapitel består dessutom av frågor och svar på om vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet. I boken besvaras exempelvis följande frågor:

• Vem äger en webbproduktion?
• När är det förtal på Facebook?
• Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
• Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
• För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
• Hur får man marknadsföra en vara på internet?
• Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
• Vilket lands lag gäller för en webbplats?
• Vad är ett domännamn rent juridiskt?
• Hur bör de allmänna villkoren utformas om man säljer en vara eller tjänst över internet?

Slut i lager. Ny, reviderad upplaga utkommer april/maj 2018.
Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789139018919
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 205 st
6 upplagor
Upplaga 7 (2021)
från 429 kr
Upplaga 6 (2018)
från 169 kr
Upplaga 4 (2011)
från 155 kr
Upplaga 3 (2001)
Tillfälligt slut
Visa alla upplagor
Syftet med Internetpublicering och sociala medier är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster samt ge en praktisk tillämpning av juridiken på internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Ett kapitel består dessutom av frågor och svar på om vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet. I boken besvaras exempelvis följande frågor:

• Vem äger en webbproduktion?
• När är det förtal på Facebook?
• Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
• Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
• För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
• Hur får man marknadsföra en vara på internet?
• Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
• Vilket lands lag gäller för en webbplats?
• Vad är ett domännamn rent juridiskt?
• Hur bör de allmänna villkoren utformas om man säljer en vara eller tjänst över internet?

Slut i lager. Ny, reviderad upplaga utkommer april/maj 2018.
Syftet med Internetpublicering och sociala medier är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster samt ge en praktisk tillämpning av juridiken på internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Ett kapitel består dessutom av frågor och svar på om vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet. I boken besvaras exempelvis följande frågor:

• Vem äger en webbproduktion?
• När är det förtal på Facebook?
• Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
• Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
• För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
• Hur får man marknadsföra en vara på internet?
• Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
• Vilket lands lag gäller för en webbplats?
• Vad är ett domännamn rent juridiskt?
• Hur bör de allmänna villkoren utformas om man säljer en vara eller tjänst över internet?

Slut i lager. Ny, reviderad upplaga utkommer april/maj 2018.
Begagnad bok
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar