Intervjumetodik; Annika Lantz; 2013
spara 12%
2 säljare

Intervjumetodik Upplaga 3

av Annika Lantz
Hur genomförs en intervju på ett professionellt sätt? Författaren beskriver vad som kännetecknar en väl genomförd intervju och vad som kännetecknar ett professionellt förhållningssätt, oberoende av intervjuns ämne, innehåll och form.

I denna tredje, omarbetade upplaga, fokuseras framför allt på vilka kompetenser som krävs för att intervjun ska fylla sin funktion som datainsamlingsmetod. Boken följer den kronologiska ordningen i ett intervjuarbete, vilket gör den lättläst och praktiskt användbar. Boken har följande disposition:

Bakgrunden till undersökningen: Varför är området och problemet oviktigt och intressant?
Val av teori eller modell.
Problemformulering.
Val av intervjuform.
Planering av intervjuns uppläggning och innehåll.
Genomförande av intervjun.
Databearbetning.
Kritisk granskning av resultat och slutsatser.
Redovisning och presentation av resultatet.
Intervjumetodik vänder sig till universitets- och högskolestuderande vid beteende- och samhällsvetenskapliga utbildningar samt till alla yrkesverksamma som genomför intervjuer.
Hur genomförs en intervju på ett professionellt sätt? Författaren beskriver vad som kännetecknar en väl genomförd intervju och vad som kännetecknar ett professionellt förhållningssätt, oberoende av intervjuns ämne, innehåll och form.

I denna tredje, omarbetade upplaga, fokuseras framför allt på vilka kompetenser som krävs för att intervjun ska fylla sin funktion som datainsamlingsmetod. Boken följer den kronologiska ordningen i ett intervjuarbete, vilket gör den lättläst och praktiskt användbar. Boken har följande disposition:

Bakgrunden till undersökningen: Varför är området och problemet oviktigt och intressant?
Val av teori eller modell.
Problemformulering.
Val av intervjuform.
Planering av intervjuns uppläggning och innehåll.
Genomförande av intervjun.
Databearbetning.
Kritisk granskning av resultat och slutsatser.
Redovisning och presentation av resultatet.
Intervjumetodik vänder sig till universitets- och högskolestuderande vid beteende- och samhällsvetenskapliga utbildningar samt till alla yrkesverksamma som genomför intervjuer.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144081236
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 173 st
3 upplagor
Upplaga 2 (2007)
Tillfälligt slut
Upplaga 1 (1993)
från 109 kr
Upplaga 3 (2013)
från 345 kr
Hur genomförs en intervju på ett professionellt sätt? Författaren beskriver vad som kännetecknar en väl genomförd intervju och vad som kännetecknar ett professionellt förhållningssätt, oberoende av intervjuns ämne, innehåll och form.

I denna tredje, omarbetade upplaga, fokuseras framför allt på vilka kompetenser som krävs för att intervjun ska fylla sin funktion som datainsamlingsmetod. Boken följer den kronologiska ordningen i ett intervjuarbete, vilket gör den lättläst och praktiskt användbar. Boken har följande disposition:

Bakgrunden till undersökningen: Varför är området och problemet oviktigt och intressant?
Val av teori eller modell.
Problemformulering.
Val av intervjuform.
Planering av intervjuns uppläggning och innehåll.
Genomförande av intervjun.
Databearbetning.
Kritisk granskning av resultat och slutsatser.
Redovisning och presentation av resultatet.
Intervjumetodik vänder sig till universitets- och högskolestuderande vid beteende- och samhällsvetenskapliga utbildningar samt till alla yrkesverksamma som genomför intervjuer.
Hur genomförs en intervju på ett professionellt sätt? Författaren beskriver vad som kännetecknar en väl genomförd intervju och vad som kännetecknar ett professionellt förhållningssätt, oberoende av intervjuns ämne, innehåll och form.

I denna tredje, omarbetade upplaga, fokuseras framför allt på vilka kompetenser som krävs för att intervjun ska fylla sin funktion som datainsamlingsmetod. Boken följer den kronologiska ordningen i ett intervjuarbete, vilket gör den lättläst och praktiskt användbar. Boken har följande disposition:

Bakgrunden till undersökningen: Varför är området och problemet oviktigt och intressant?
Val av teori eller modell.
Problemformulering.
Val av intervjuform.
Planering av intervjuns uppläggning och innehåll.
Genomförande av intervjun.
Databearbetning.
Kritisk granskning av resultat och slutsatser.
Redovisning och presentation av resultatet.
Intervjumetodik vänder sig till universitets- och högskolestuderande vid beteende- och samhällsvetenskapliga utbildningar samt till alla yrkesverksamma som genomför intervjuer.
Begagnad bok
345 kr388 krSpara 43 kr (12%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
345 kr388 krSpara 43 kr (12%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar