Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010; Ingela Wadbring; 2012
Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010; Ingela Wadbring; 2012

Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010

av Ingela Wadbring

  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789197889483
  • Sidor: 156 st
  • Förlag: Mediestudier
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Kommersialisering anges ofta som orsak till journalistikens och mediernas förflackning. Såväl i vetenskapliga artiklar som i allmän debatt hävdas att ökad konkurrens leder till slätstruket innehåll för att locka en stor publik. Finns det en självklar koppling mellan mediemarknadens förändring och journalistikens utveckling? Medieforskaren Ingela Wadbring analyserar ämnet utifrån en granskning av Dagens Nyheter, Norrländska Socialdemokraten, Nya Wermlands-Tidningen och Smålandsposten åren 1960-2010. En slutsats är att diskussionen snarare bör handla om professionaliseringens effekter än om kommersialisering. Ingela Wadbring är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall. Hennes huvudsakliga forskningsområde handlar om hur mediestrukturer, medieinnehåll och mediekonsumtion förändras över tid.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010 (2012)

I september 2012 släpptes boken Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010 skriven av Ingela Wadbring. Den är skriven på svenska och består av 156 sidor. Förlaget bakom boken är Mediestudier.

Köp boken Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010 på Studentapan och spara pengar.

Referera till Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010

Harvard

Wadbring, I. (2012). Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010. Mediestudier.

Oxford

Wadbring, Ingela, Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010 (Mediestudier, 2012).

APA

Wadbring, I. (2012). Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010. Mediestudier.

Vancouver

Wadbring I. Journalistikens kommersialisering - mera myt än sanning? : Innehållets förändring i svensk dagspress 1960-2010. Mediestudier; 2012.