Kampen om utbildningsprogrammen : skolradion och utbildningsradion 1925-200; Ingrid Lindell; 2005
endast ny

Kampen om utbildningsprogrammen : skolradion och utbildningsradion 1925-200 Upplaga 1

av Ingrid Lindell
I denna studie diskuterar Ingrid Lindell hur utbildningsprogramverksamheten påverkade utvecklingen av välfärdssamhället och vilken roll den spelade som politiskt fenomen. Ett centralt tema är Skolradions och Utbildningsradions dubbla uppgift -- att utbilda och att folkbilda -- från Radiotjänsts grundande fram till 2000-talets första år. Vidare undersöks hur dels uppdraget, dels synen på utbildningsprogram i etermedierna har förändrats sedan 1920-talet. Några viktiga linjer som följs är var utbildningsprogrammen organisatoriskt ansågs höra hemma och vilka samhällsförändringar som avsatte spår i diskussionerna.
I denna studie diskuterar Ingrid Lindell hur utbildningsprogramverksamheten påverkade utvecklingen av välfärdssamhället och vilken roll den spelade som politiskt fenomen. Ett centralt tema är Skolradions och Utbildningsradions dubbla uppgift -- att utbilda och att folkbilda -- från Radiotjänsts grundande fram till 2000-talets första år. Vidare undersöks hur dels uppdraget, dels synen på utbildningsprogram i etermedierna har förändrats sedan 1920-talet. Några viktiga linjer som följs är var utbildningsprogrammen organisatoriskt ansågs höra hemma och vilka samhällsförändringar som avsatte spår i diskussionerna.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789188830227
Förlag: Arkiv förlag/A-Z förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 302 st
I denna studie diskuterar Ingrid Lindell hur utbildningsprogramverksamheten påverkade utvecklingen av välfärdssamhället och vilken roll den spelade som politiskt fenomen. Ett centralt tema är Skolradions och Utbildningsradions dubbla uppgift -- att utbilda och att folkbilda -- från Radiotjänsts grundande fram till 2000-talets första år. Vidare undersöks hur dels uppdraget, dels synen på utbildningsprogram i etermedierna har förändrats sedan 1920-talet. Några viktiga linjer som följs är var utbildningsprogrammen organisatoriskt ansågs höra hemma och vilka samhällsförändringar som avsatte spår i diskussionerna.
I denna studie diskuterar Ingrid Lindell hur utbildningsprogramverksamheten påverkade utvecklingen av välfärdssamhället och vilken roll den spelade som politiskt fenomen. Ett centralt tema är Skolradions och Utbildningsradions dubbla uppgift -- att utbilda och att folkbilda -- från Radiotjänsts grundande fram till 2000-talets första år. Vidare undersöks hur dels uppdraget, dels synen på utbildningsprogram i etermedierna har förändrats sedan 1920-talet. Några viktiga linjer som följs är var utbildningsprogrammen organisatoriskt ansågs höra hemma och vilka samhällsförändringar som avsatte spår i diskussionerna.
Ny bok
185 kr194 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
185 kr194 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)