Klinisk utbildning i högskolan : perspektiv och utveckling inom verksamhetsförlagd utbildning; Ester Mogensen, Ingrid Thorell-Ekstrand, Anna Löfmark; 2010
spara 26%
5+ säljare

Klinisk utbildning i högskolan : perspektiv och utveckling inom verksamhetsförlagd utbildning Upplaga 2

av Ester Mogensen, Ingrid Thorell-Ekstrand, Anna Löfmark
Boken ger en bred bild av hur klinisk verksamhetsförlagd utbildning inom hälso- och sjukvård utformas i dagens universitets- och högskoleutbildningar. Vad avses och vad är specifikt för klinisk utbildning och praktiskt lärande? Vilka utmaningar och möjligheter erbjuder klinisk utbildning för lärare, handledare och studenter?
Kravet på systematiskt arbetssätt, kritiskt tänkande, problemlösningsförmåga och forskningsanknytning gäller även i den kliniska delen av universitets- och högskoleutbildningarna. Hur går man tillväga för att få ihop detta med den komplexa kliniska verksamheten, där innehåll och aktiviteter inte kan styras av utbildningsinstiutionen?
Författarna visar på möjligheten till ett öppnare samarbete mellan olika professioner under den kliniska utbildningen vilket på sikt skulle skapa möjligheter till bättre vård för patienter. Boken ger en rad exempel på utbildningsinslag med interprofessionell ansats.
Klinisk utbildning i högskolan vänder sig till lärare, handledare och andra yrkesföreträdare inom hälso- och sjukvård som har kontakt med universitets- och högskolestudenter.
Boken ger en bred bild av hur klinisk verksamhetsförlagd utbildning inom hälso- och sjukvård utformas i dagens universitets- och högskoleutbildningar. Vad avses och vad är specifikt för klinisk utbildning och praktiskt lärande? Vilka utmaningar och möjligheter erbjuder klinisk utbildning för lärare, handledare och studenter?
Kravet på systematiskt arbetssätt, kritiskt tänkande, problemlösningsförmåga och forskningsanknytning gäller även i den kliniska delen av universitets- och högskoleutbildningarna. Hur går man tillväga för att få ihop detta med den komplexa kliniska verksamheten, där innehåll och aktiviteter inte kan styras av utbildningsinstiutionen?
Författarna visar på möjligheten till ett öppnare samarbete mellan olika professioner under den kliniska utbildningen vilket på sikt skulle skapa möjligheter till bättre vård för patienter. Boken ger en rad exempel på utbildningsinslag med interprofessionell ansats.
Klinisk utbildning i högskolan vänder sig till lärare, handledare och andra yrkesföreträdare inom hälso- och sjukvård som har kontakt med universitets- och högskolestudenter.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789144057293
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 157 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2006)
från 159 kr
Upplaga 2 (2010)
från 199 kr
Boken ger en bred bild av hur klinisk verksamhetsförlagd utbildning inom hälso- och sjukvård utformas i dagens universitets- och högskoleutbildningar. Vad avses och vad är specifikt för klinisk utbildning och praktiskt lärande? Vilka utmaningar och möjligheter erbjuder klinisk utbildning för lärare, handledare och studenter?
Kravet på systematiskt arbetssätt, kritiskt tänkande, problemlösningsförmåga och forskningsanknytning gäller även i den kliniska delen av universitets- och högskoleutbildningarna. Hur går man tillväga för att få ihop detta med den komplexa kliniska verksamheten, där innehåll och aktiviteter inte kan styras av utbildningsinstiutionen?
Författarna visar på möjligheten till ett öppnare samarbete mellan olika professioner under den kliniska utbildningen vilket på sikt skulle skapa möjligheter till bättre vård för patienter. Boken ger en rad exempel på utbildningsinslag med interprofessionell ansats.
Klinisk utbildning i högskolan vänder sig till lärare, handledare och andra yrkesföreträdare inom hälso- och sjukvård som har kontakt med universitets- och högskolestudenter.
Boken ger en bred bild av hur klinisk verksamhetsförlagd utbildning inom hälso- och sjukvård utformas i dagens universitets- och högskoleutbildningar. Vad avses och vad är specifikt för klinisk utbildning och praktiskt lärande? Vilka utmaningar och möjligheter erbjuder klinisk utbildning för lärare, handledare och studenter?
Kravet på systematiskt arbetssätt, kritiskt tänkande, problemlösningsförmåga och forskningsanknytning gäller även i den kliniska delen av universitets- och högskoleutbildningarna. Hur går man tillväga för att få ihop detta med den komplexa kliniska verksamheten, där innehåll och aktiviteter inte kan styras av utbildningsinstiutionen?
Författarna visar på möjligheten till ett öppnare samarbete mellan olika professioner under den kliniska utbildningen vilket på sikt skulle skapa möjligheter till bättre vård för patienter. Boken ger en rad exempel på utbildningsinslag med interprofessionell ansats.
Klinisk utbildning i högskolan vänder sig till lärare, handledare och andra yrkesföreträdare inom hälso- och sjukvård som har kontakt med universitets- och högskolestudenter.
Begagnad bok
199 kr267 krSpara 68 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr267 krSpara 68 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar