Konstruktiv religionskritik; Stefan Larsson, Olof Franck, Mikael Stenmark, Mohammad Fazlhashemi, Cristina Grenholm, Ferdinando Sardella, Ute Steyer; 2019

Konstruktiv religionskritik Upplaga 1

av Stefan Larsson, Olof Franck, Mikael Stenmark, Mohammad Fazlhashemi, Cristina Grenholm
m.fl.
I fokus för den här bokens framställningar om de fem ”världsreligioner” som behandlas i religionskunskapens kurs- och ämnesplaner, är kritiska argument och perspektiv som kan resas med avseende på trosföreställningar, teologier, etiska hållningar och så vidare. Ett viktigt skäl för att i en bok för lärarstudenter och lärare som ägnar sig åt religionskunskap rikta intresset mot sådana argument och perspektiv är att det kan vara svårt att veta hur man kan och bör hantera frågor om religionskritik. Bokens författare lyfter fram och diskuterar sådan kritik formulerad såväl inom de fem religionerna som från externa positioner.
I fokus för den här bokens framställningar om de fem ”världsreligioner” som behandlas i religionskunskapens kurs- och ämnesplaner, är kritiska argument och perspektiv som kan resas med avseende på trosföreställningar, teologier, etiska hållningar och så vidare. Ett viktigt skäl för att i en bok för lärarstudenter och lärare som ägnar sig åt religionskunskap rikta intresset mot sådana argument och perspektiv är att det kan vara svårt att veta hur man kan och bör hantera frågor om religionskritik. Bokens författare lyfter fram och diskuterar sådan kritik formulerad såväl inom de fem religionerna som från externa positioner.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789152355916
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 200 st
I fokus för den här bokens framställningar om de fem ”världsreligioner” som behandlas i religionskunskapens kurs- och ämnesplaner, är kritiska argument och perspektiv som kan resas med avseende på trosföreställningar, teologier, etiska hållningar och så vidare. Ett viktigt skäl för att i en bok för lärarstudenter och lärare som ägnar sig åt religionskunskap rikta intresset mot sådana argument och perspektiv är att det kan vara svårt att veta hur man kan och bör hantera frågor om religionskritik. Bokens författare lyfter fram och diskuterar sådan kritik formulerad såväl inom de fem religionerna som från externa positioner.
I fokus för den här bokens framställningar om de fem ”världsreligioner” som behandlas i religionskunskapens kurs- och ämnesplaner, är kritiska argument och perspektiv som kan resas med avseende på trosföreställningar, teologier, etiska hållningar och så vidare. Ett viktigt skäl för att i en bok för lärarstudenter och lärare som ägnar sig åt religionskunskap rikta intresset mot sådana argument och perspektiv är att det kan vara svårt att veta hur man kan och bör hantera frågor om religionskritik. Bokens författare lyfter fram och diskuterar sådan kritik formulerad såväl inom de fem religionerna som från externa positioner.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)