Kreativt kapital : om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar; Emma Stenström, Lars Strannegård; 2013
endast ny

Kreativt kapital : om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar Upplaga 1

av Emma Stenström, Lars Strannegård
FÖRMÅGAN ATT TÄNKA NYTT har blivit allt viktigare. Kreativitet är en ekonomisk grundbult och en av tillväxtens viktigaste mekanismer. Dessutom står vi inför samhällsutmaningar som också kräver kreativa lösningar. Problemet är att vår kunskap är begränsad om hur vi är kreativa på ett sätt som skapar hållbar ekonomisk tillväxt. Kan man bli kreativ på beställning? Kan kreativitet effektiviseras så att det skapas fler nya idéer, produkter och tjänster på mindre tid och med mindre resurser? Går det över huvud taget att förena effektivitet och organisation med kreativitet? För att belysa dessa frågor presenterar den här boken fallstudier av 23 framgångsrika företag som har det gemensamt att deras verksamheter vilar på ett kreativt kapital. Företagen är såväl svenska som internationella och verkar inom arkitektur, design, film, mode, måltid och reklam.
FÖRMÅGAN ATT TÄNKA NYTT har blivit allt viktigare. Kreativitet är en ekonomisk grundbult och en av tillväxtens viktigaste mekanismer. Dessutom står vi inför samhällsutmaningar som också kräver kreativa lösningar. Problemet är att vår kunskap är begränsad om hur vi är kreativa på ett sätt som skapar hållbar ekonomisk tillväxt. Kan man bli kreativ på beställning? Kan kreativitet effektiviseras så att det skapas fler nya idéer, produkter och tjänster på mindre tid och med mindre resurser? Går det över huvud taget att förena effektivitet och organisation med kreativitet? För att belysa dessa frågor presenterar den här boken fallstudier av 23 framgångsrika företag som har det gemensamt att deras verksamheter vilar på ett kreativt kapital. Företagen är såväl svenska som internationella och verkar inom arkitektur, design, film, mode, måltid och reklam.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789187419065
Förlag: Volante
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 250 st
FÖRMÅGAN ATT TÄNKA NYTT har blivit allt viktigare. Kreativitet är en ekonomisk grundbult och en av tillväxtens viktigaste mekanismer. Dessutom står vi inför samhällsutmaningar som också kräver kreativa lösningar. Problemet är att vår kunskap är begränsad om hur vi är kreativa på ett sätt som skapar hållbar ekonomisk tillväxt. Kan man bli kreativ på beställning? Kan kreativitet effektiviseras så att det skapas fler nya idéer, produkter och tjänster på mindre tid och med mindre resurser? Går det över huvud taget att förena effektivitet och organisation med kreativitet? För att belysa dessa frågor presenterar den här boken fallstudier av 23 framgångsrika företag som har det gemensamt att deras verksamheter vilar på ett kreativt kapital. Företagen är såväl svenska som internationella och verkar inom arkitektur, design, film, mode, måltid och reklam.
FÖRMÅGAN ATT TÄNKA NYTT har blivit allt viktigare. Kreativitet är en ekonomisk grundbult och en av tillväxtens viktigaste mekanismer. Dessutom står vi inför samhällsutmaningar som också kräver kreativa lösningar. Problemet är att vår kunskap är begränsad om hur vi är kreativa på ett sätt som skapar hållbar ekonomisk tillväxt. Kan man bli kreativ på beställning? Kan kreativitet effektiviseras så att det skapas fler nya idéer, produkter och tjänster på mindre tid och med mindre resurser? Går det över huvud taget att förena effektivitet och organisation med kreativitet? För att belysa dessa frågor presenterar den här boken fallstudier av 23 framgångsrika företag som har det gemensamt att deras verksamheter vilar på ett kreativt kapital. Företagen är såväl svenska som internationella och verkar inom arkitektur, design, film, mode, måltid och reklam.
Ny bok
257 kr270 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
257 kr270 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)