"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.
Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I januari 2019 släpptes boken Professionell marknadsföring skriven av Björn Axelsson, Henrik Agndal. Det är den 4e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 608 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.
Köp boken Professionell marknadsföring på Studentapan och spara uppåt 24% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 41 recensioner från verifierade användare
4.8 (41)
41 recensioner
Emma
Uppsala
Lärorik bok med en bra beskrivning av grunden kring marknadsföring genom illustrativa exempel från teori och praktik.
Björn
Uppsala
Lättläst. På svenska är ett stort plus. Bra upplagd.
Emilia
Saltsjö-Boo
Väldigt bra och strukturerad bok
Evelina
Örebro
Bra bok för marknadsföring på grundnivå
Otto
Lund
tydlig och bra
Linda
Storvreta
Intressant syn på hur marknadsföringen fungerar och de grundläggande begreppen.