Kriskommunikation; Jesper Falkheimer, Mats Heide, Larsåke Larsson; 2012
endast ny

Kriskommunikation

av Jesper Falkheimer, Mats Heide, Larsåke Larsson
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer. Läs mer Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer. Läs mer Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147107599
Förlag: Liber AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 220 st
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer. Läs mer Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer. Läs mer Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.
Ny bok
183 kr192 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
183 kr192 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)