Kvalitet från behov till användning; Bo Bergman, Bengt Klefsjö; 2012
5+ säljare

Kvalitet från behov till användning Upplaga 5

av Bo Bergman, Bengt Klefsjö
I de sex relativt fristående delarna Kvalitet för framgång, Utvecklingskvalitet, Produktionskvalitet, Kvalitet som kundtillfredsställelse, Ledarskap för kvalitet och Kvalitetsutveckling behandlas hela kvalitetsutvecklingskedjan från identifiering av kundbehov till mätning av kundtillfredsställelse och återkoppling för att skapa förbättring. Bland mycket annat diskuteras följande i boken: kvalitetsbegreppet och kvalitets­utvecklingens historia, arbetssätt och verktyg som underlättar kundfokuserad produktutveckling, tillförlitlighet, försöksplanering och robust konstruktion, problem­lösningstekniker och förbättringsverktyg, statistisk processtyrning, duglighet, extern och intern kundtillfredsställelse och hur man mäter denna, ledarskap, processer, förbättringsprogram som Genombrottsmetoden, Sex Sigma och Lean, verksamhetsanalys, kvalitetsledningssystem och ISO 9000, innovation och hållbar utveckling. Boken har genom sin unika helhetssyn på kvalitetsområdet varit en uppskattad kursbok på många universitet och högskolor och har också använts i åtskilliga organisationer under drygt tjugo år. I denna femte upplaga har en mängd uppdateringar av aktuell forskning med referenser inarbetats, liksom fler och nya tillämpningar från privat och offentlig sektor. Dessutom har inslagen om Lean och hållbar utveckling utökats och satts i ett kvalitetsutvecklingsperspektiv. Femte upplagan
I de sex relativt fristående delarna Kvalitet för framgång, Utvecklingskvalitet, Produktionskvalitet, Kvalitet som kundtillfredsställelse, Ledarskap för kvalitet och Kvalitetsutveckling behandlas hela kvalitetsutvecklingskedjan från identifiering av kundbehov till mätning av kundtillfredsställelse och återkoppling för att skapa förbättring. Bland mycket annat diskuteras följande i boken: kvalitetsbegreppet och kvalitets­utvecklingens historia, arbetssätt och verktyg som underlättar kundfokuserad produktutveckling, tillförlitlighet, försöksplanering och robust konstruktion, problem­lösningstekniker och förbättringsverktyg, statistisk processtyrning, duglighet, extern och intern kundtillfredsställelse och hur man mäter denna, ledarskap, processer, förbättringsprogram som Genombrottsmetoden, Sex Sigma och Lean, verksamhetsanalys, kvalitetsledningssystem och ISO 9000, innovation och hållbar utveckling. Boken har genom sin unika helhetssyn på kvalitetsområdet varit en uppskattad kursbok på många universitet och högskolor och har också använts i åtskilliga organisationer under drygt tjugo år. I denna femte upplaga har en mängd uppdateringar av aktuell forskning med referenser inarbetats, liksom fler och nya tillämpningar från privat och offentlig sektor. Dessutom har inslagen om Lean och hållbar utveckling utökats och satts i ett kvalitetsutvecklingsperspektiv. Femte upplagan
Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144078250
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 704 st
I de sex relativt fristående delarna Kvalitet för framgång, Utvecklingskvalitet, Produktionskvalitet, Kvalitet som kundtillfredsställelse, Ledarskap för kvalitet och Kvalitetsutveckling behandlas hela kvalitetsutvecklingskedjan från identifiering av kundbehov till mätning av kundtillfredsställelse och återkoppling för att skapa förbättring. Bland mycket annat diskuteras följande i boken: kvalitetsbegreppet och kvalitets­utvecklingens historia, arbetssätt och verktyg som underlättar kundfokuserad produktutveckling, tillförlitlighet, försöksplanering och robust konstruktion, problem­lösningstekniker och förbättringsverktyg, statistisk processtyrning, duglighet, extern och intern kundtillfredsställelse och hur man mäter denna, ledarskap, processer, förbättringsprogram som Genombrottsmetoden, Sex Sigma och Lean, verksamhetsanalys, kvalitetsledningssystem och ISO 9000, innovation och hållbar utveckling. Boken har genom sin unika helhetssyn på kvalitetsområdet varit en uppskattad kursbok på många universitet och högskolor och har också använts i åtskilliga organisationer under drygt tjugo år. I denna femte upplaga har en mängd uppdateringar av aktuell forskning med referenser inarbetats, liksom fler och nya tillämpningar från privat och offentlig sektor. Dessutom har inslagen om Lean och hållbar utveckling utökats och satts i ett kvalitetsutvecklingsperspektiv. Femte upplagan
I de sex relativt fristående delarna Kvalitet för framgång, Utvecklingskvalitet, Produktionskvalitet, Kvalitet som kundtillfredsställelse, Ledarskap för kvalitet och Kvalitetsutveckling behandlas hela kvalitetsutvecklingskedjan från identifiering av kundbehov till mätning av kundtillfredsställelse och återkoppling för att skapa förbättring. Bland mycket annat diskuteras följande i boken: kvalitetsbegreppet och kvalitets­utvecklingens historia, arbetssätt och verktyg som underlättar kundfokuserad produktutveckling, tillförlitlighet, försöksplanering och robust konstruktion, problem­lösningstekniker och förbättringsverktyg, statistisk processtyrning, duglighet, extern och intern kundtillfredsställelse och hur man mäter denna, ledarskap, processer, förbättringsprogram som Genombrottsmetoden, Sex Sigma och Lean, verksamhetsanalys, kvalitetsledningssystem och ISO 9000, innovation och hållbar utveckling. Boken har genom sin unika helhetssyn på kvalitetsområdet varit en uppskattad kursbok på många universitet och högskolor och har också använts i åtskilliga organisationer under drygt tjugo år. I denna femte upplaga har en mängd uppdateringar av aktuell forskning med referenser inarbetats, liksom fler och nya tillämpningar från privat och offentlig sektor. Dessutom har inslagen om Lean och hållbar utveckling utökats och satts i ett kvalitetsutvecklingsperspektiv. Femte upplagan
Begagnad bok
309 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
309 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar