Kvalitet och utveckling i förskolan; Lena Stråhle; 1989
2 säljare

Kvalitet och utveckling i förskolan Upplaga 1

av Lena Stråhle
Vad är egentligen bra barnomsorg? Kan den samtidigt vara bra för barnen, föräldrarna, personalen och beslutsfattarna? Och vilka är det som hörs i debatten om barnomsorgen i massmedia? De som själva arbetar i den, barnen eller föräldrarna?

Författarna till denna bok hävdar att det är sällan som vi hör röster inifrån verksamheten och att det finns viktiga skillnader mellan olika gruppers intressen i barnomsorgen. Vill vi satsa på kvalitet och utveckling i förskolan gäller det inte bara att uppifrån och utifrån sjösätta nya pedagogiska program utan också att beskriva och stödja det pedagogiska arbete som dagligen utförs i förskolan. För att kunna göra det behöver den delvis tysta kunskap som finns inom förskolan ges ord och bild. Personalens eget tänkande kring arbetet måste uppmärksammas.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Vad är egentligen bra barnomsorg? Kan den samtidigt vara bra för barnen, föräldrarna, personalen och beslutsfattarna? Och vilka är det som hörs i debatten om barnomsorgen i massmedia? De som själva arbetar i den, barnen eller föräldrarna?

Författarna till denna bok hävdar att det är sällan som vi hör röster inifrån verksamheten och att det finns viktiga skillnader mellan olika gruppers intressen i barnomsorgen. Vill vi satsa på kvalitet och utveckling i förskolan gäller det inte bara att uppifrån och utifrån sjösätta nya pedagogiska program utan också att beskriva och stödja det pedagogiska arbete som dagligen utförs i förskolan. För att kunna göra det behöver den delvis tysta kunskap som finns inom förskolan ges ord och bild. Personalens eget tänkande kring arbetet måste uppmärksammas.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1989
ISBN: 9789144290911
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 154 st
Vad är egentligen bra barnomsorg? Kan den samtidigt vara bra för barnen, föräldrarna, personalen och beslutsfattarna? Och vilka är det som hörs i debatten om barnomsorgen i massmedia? De som själva arbetar i den, barnen eller föräldrarna?

Författarna till denna bok hävdar att det är sällan som vi hör röster inifrån verksamheten och att det finns viktiga skillnader mellan olika gruppers intressen i barnomsorgen. Vill vi satsa på kvalitet och utveckling i förskolan gäller det inte bara att uppifrån och utifrån sjösätta nya pedagogiska program utan också att beskriva och stödja det pedagogiska arbete som dagligen utförs i förskolan. För att kunna göra det behöver den delvis tysta kunskap som finns inom förskolan ges ord och bild. Personalens eget tänkande kring arbetet måste uppmärksammas.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Vad är egentligen bra barnomsorg? Kan den samtidigt vara bra för barnen, föräldrarna, personalen och beslutsfattarna? Och vilka är det som hörs i debatten om barnomsorgen i massmedia? De som själva arbetar i den, barnen eller föräldrarna?

Författarna till denna bok hävdar att det är sällan som vi hör röster inifrån verksamheten och att det finns viktiga skillnader mellan olika gruppers intressen i barnomsorgen. Vill vi satsa på kvalitet och utveckling i förskolan gäller det inte bara att uppifrån och utifrån sjösätta nya pedagogiska program utan också att beskriva och stödja det pedagogiska arbete som dagligen utförs i förskolan. För att kunna göra det behöver den delvis tysta kunskap som finns inom förskolan ges ord och bild. Personalens eget tänkande kring arbetet måste uppmärksammas.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar