Kvalitet som grund för undervisning och lärande : hur bra är egentligen gymnasieskolan?; Folke Vernersson; 2007
2 säljare

Kvalitet som grund för undervisning och lärande : hur bra är egentligen gymnasieskolan? Upplaga 1

av Folke Vernersson
Denna bok belyser, problematiserar och diskuterar grundläggande frågor om kvalitet som elever, lärare och skolledare ställs inför i sin vardagliga verksamhet. Del 1 definierar på olika sätt det svårfångade begreppet kvalitet och beskriver bl.a. ett tvåårigt kva-litetsprojekt i gymnasieskolan. Två välkända kvalitetskoncept presenteras: Total Quality Manage-ment (TQM) samt det nationella kvalitetsindikatorssystemet Bedömning, Reflektion, Utveckling och Kvalitet (BRUK).
I bokens del 2 redogör författaren för en intervjustudie om kvalitet i undervisning och lärande. Med personliga och självupplevda inlägg belyser grupper av elever, lärare respektive skolledare sin förståelse och uppfattning om bl.a.:
vad som är kvalitet och hur kvalitet kan säkras och förbättras,hur kvalitet kan mätas och bedömas,möjligheter respektive hinder för att utveckla kvalitet.
Boken vänder sig till studenter och kursdeltagare inom lärar- och skolledarutbildning samt kompe-tensutveckling av verksamma lärare, skolledare och skolpolitiker
Denna bok belyser, problematiserar och diskuterar grundläggande frågor om kvalitet som elever, lärare och skolledare ställs inför i sin vardagliga verksamhet. Del 1 definierar på olika sätt det svårfångade begreppet kvalitet och beskriver bl.a. ett tvåårigt kva-litetsprojekt i gymnasieskolan. Två välkända kvalitetskoncept presenteras: Total Quality Manage-ment (TQM) samt det nationella kvalitetsindikatorssystemet Bedömning, Reflektion, Utveckling och Kvalitet (BRUK).
I bokens del 2 redogör författaren för en intervjustudie om kvalitet i undervisning och lärande. Med personliga och självupplevda inlägg belyser grupper av elever, lärare respektive skolledare sin förståelse och uppfattning om bl.a.:
vad som är kvalitet och hur kvalitet kan säkras och förbättras,hur kvalitet kan mätas och bedömas,möjligheter respektive hinder för att utveckla kvalitet.
Boken vänder sig till studenter och kursdeltagare inom lärar- och skolledarutbildning samt kompe-tensutveckling av verksamma lärare, skolledare och skolpolitiker
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789144048161
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 179 st
Denna bok belyser, problematiserar och diskuterar grundläggande frågor om kvalitet som elever, lärare och skolledare ställs inför i sin vardagliga verksamhet. Del 1 definierar på olika sätt det svårfångade begreppet kvalitet och beskriver bl.a. ett tvåårigt kva-litetsprojekt i gymnasieskolan. Två välkända kvalitetskoncept presenteras: Total Quality Manage-ment (TQM) samt det nationella kvalitetsindikatorssystemet Bedömning, Reflektion, Utveckling och Kvalitet (BRUK).
I bokens del 2 redogör författaren för en intervjustudie om kvalitet i undervisning och lärande. Med personliga och självupplevda inlägg belyser grupper av elever, lärare respektive skolledare sin förståelse och uppfattning om bl.a.:
vad som är kvalitet och hur kvalitet kan säkras och förbättras,hur kvalitet kan mätas och bedömas,möjligheter respektive hinder för att utveckla kvalitet.
Boken vänder sig till studenter och kursdeltagare inom lärar- och skolledarutbildning samt kompe-tensutveckling av verksamma lärare, skolledare och skolpolitiker
Denna bok belyser, problematiserar och diskuterar grundläggande frågor om kvalitet som elever, lärare och skolledare ställs inför i sin vardagliga verksamhet. Del 1 definierar på olika sätt det svårfångade begreppet kvalitet och beskriver bl.a. ett tvåårigt kva-litetsprojekt i gymnasieskolan. Två välkända kvalitetskoncept presenteras: Total Quality Manage-ment (TQM) samt det nationella kvalitetsindikatorssystemet Bedömning, Reflektion, Utveckling och Kvalitet (BRUK).
I bokens del 2 redogör författaren för en intervjustudie om kvalitet i undervisning och lärande. Med personliga och självupplevda inlägg belyser grupper av elever, lärare respektive skolledare sin förståelse och uppfattning om bl.a.:
vad som är kvalitet och hur kvalitet kan säkras och förbättras,hur kvalitet kan mätas och bedömas,möjligheter respektive hinder för att utveckla kvalitet.
Boken vänder sig till studenter och kursdeltagare inom lärar- och skolledarutbildning samt kompe-tensutveckling av verksamma lärare, skolledare och skolpolitiker
Begagnad bok
275 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
275 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar