Lärandets ekologi; Bernt Gunnarsson; 1999
5+ säljare

Lärandets ekologi Upplaga 1

av Bernt Gunnarsson
Som grund för innehållet i denna bok ligger ett mångårigt forskningsprojekt med syfte att få kunskap om skolan som en utvecklande miljö för samtliga elever. Mot bakgrund av resultaten från denna forskning diskuterar författaren vilka faktorer och förhållanden som bör prägla en skolmiljö där alla elever har möjlighet att utvecklas. En viktig fråga i boken är hur man kan förstå och förändra elevers negativa utveckling. Författaren låter oss följa en grupp högstadieelever då de för första gången möter en anpassad skolmiljö, i detta fall ett skoldaghem. I boken beskrivs och analyseras elevernas, deras lärares och föräldrars upplevelser av när skolan tar respektive inte tar hänsyn till elevernas behov. Det centrala temat i boken är lärandeprocessen och lärandets grundläggande villkor, dvs. lärandets ekologi.
Som grund för innehållet i denna bok ligger ett mångårigt forskningsprojekt med syfte att få kunskap om skolan som en utvecklande miljö för samtliga elever. Mot bakgrund av resultaten från denna forskning diskuterar författaren vilka faktorer och förhållanden som bör prägla en skolmiljö där alla elever har möjlighet att utvecklas. En viktig fråga i boken är hur man kan förstå och förändra elevers negativa utveckling. Författaren låter oss följa en grupp högstadieelever då de för första gången möter en anpassad skolmiljö, i detta fall ett skoldaghem. I boken beskrivs och analyseras elevernas, deras lärares och föräldrars upplevelser av när skolan tar respektive inte tar hänsyn till elevernas behov. Det centrala temat i boken är lärandeprocessen och lärandets grundläggande villkor, dvs. lärandets ekologi.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789144003344
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 108 st
Som grund för innehållet i denna bok ligger ett mångårigt forskningsprojekt med syfte att få kunskap om skolan som en utvecklande miljö för samtliga elever. Mot bakgrund av resultaten från denna forskning diskuterar författaren vilka faktorer och förhållanden som bör prägla en skolmiljö där alla elever har möjlighet att utvecklas. En viktig fråga i boken är hur man kan förstå och förändra elevers negativa utveckling. Författaren låter oss följa en grupp högstadieelever då de för första gången möter en anpassad skolmiljö, i detta fall ett skoldaghem. I boken beskrivs och analyseras elevernas, deras lärares och föräldrars upplevelser av när skolan tar respektive inte tar hänsyn till elevernas behov. Det centrala temat i boken är lärandeprocessen och lärandets grundläggande villkor, dvs. lärandets ekologi.
Som grund för innehållet i denna bok ligger ett mångårigt forskningsprojekt med syfte att få kunskap om skolan som en utvecklande miljö för samtliga elever. Mot bakgrund av resultaten från denna forskning diskuterar författaren vilka faktorer och förhållanden som bör prägla en skolmiljö där alla elever har möjlighet att utvecklas. En viktig fråga i boken är hur man kan förstå och förändra elevers negativa utveckling. Författaren låter oss följa en grupp högstadieelever då de för första gången möter en anpassad skolmiljö, i detta fall ett skoldaghem. I boken beskrivs och analyseras elevernas, deras lärares och föräldrars upplevelser av när skolan tar respektive inte tar hänsyn till elevernas behov. Det centrala temat i boken är lärandeprocessen och lärandets grundläggande villkor, dvs. lärandets ekologi.
Begagnad bok
59 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
59 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar